EN DAG I MITT LIV, SÅ BRUTALT, SMERTEFULT OG VONDT. LIKEVEL SÅ NYDELIG OG FANTASTISK.

I dag sitter jeg og forbereder meg til onsdag. Ute har solen begynt å varme, bjørka utenfor stuevinduet har fått små grønne ører. Min fastlege sa noe om torsdagen som jeg har tenk litt på. Han sa: du må være laget av noe helt spesielt. For du er så positiv selv når det er svart. Vel, ja jeg er nok det. Selv om jeg absolutt har perioder hvor ting er helt svart så tillater jeg meg ikke å bli der lenge før jeg snur mot lyset igjen. 

Jeg svarte noe som at jeg har vært i det mørkeste, mørke. Jeg vet hvordan det er å kjenne at livet har ingen verdi. At jeg som Ida har ingen betydning. Nå har jeg en betydning. Jeg er mamma, kjæreste, venn, datter, søster, svigerinne, svigerdatter, nabo og jeg er en som deler min historie i håp om å gi andre en trygghet. Jeg betyr noe for noen og derfor kjemper jeg så sant jeg fortsatt står oppreist. 

Lost in the dead land
Licensed from: Novic / yayimages.com

Jeg har skrevet et innlegg om en dag i mitt liv i et tidligere innlegg. Ta dere tid til å lese det. Det er hjerterått og virkelig brutalt ærlig. Men det var mitt liv. Mitt ensomme og vonde liv. Der er årsaken til at jeg kjemper, årsaken til at jeg krummer nakken, smiler og ler på tross av alt det vonde. For jeg klarer fortsatt og smile. Jeg har opplevd å ikke orke å smile fordi jeg har vært for syk derfor er nettopp det at jeg orker og smile et forbasket godt tegn. 

Les innlegget HER!

Stillheten ligger over stuen. Ingen hjemme. Kun noen lyder fra Sofus som ligger nede og skal sove. Tårene triller men ikke fordi jeg er lei meg eller i sorg. Tårene triller i stolthet. For alt jeg har opplevd har gjort noe med meg. Jeg har blitt meg fordi jeg har kjempet med nebb og klør. Jeg er stolt fordi jeg i dag kan se tilbake på mye og vite at jeg klarer meg, Ida klarer seg fordi hun aldri slutter å kjempe mot smilet igjen. Hvor lang tid det tar spiller ingen rolle, hvor mange nederlag har ingen betydning. Det som betyr noe er at jeg fortsetter kampen for meg selv og for de jeg bryr meg om.

Crohnsglede – Ida <3 

Følg gjerne min Facebook-side her! 

Der legges alt av blogger, event, foredrag og annet spennende ut. 

Delinger settes stor pris på. Mange har så mye og lære om hvordan det er og leve med kronisk sykdom. Spesielt hvordan det er og rammes av alvorlig sykdom som ungdom. 

#LMF #IBD #FORBREDELSER #TANKER #TAKKNEMLIG #STILLHET #DØDEN #LIVSMOT #PÅTROSS #UNGDOM #KRINISKSYK #MORBUSCROHN #CROHN #ALVORLIGSYK #KAMP #MITTLIV #MINHISTORIE #TÅRER #DRØMMER #CROHNSGLEDE #BLOGGER #FOREDRAGSHOLDER 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg