NÅR IKKE EN GANG KONGEN KAN REDDE KVELDEN….

I kveld sitter jeg å kikker i gjennom tema å skrive om fremover. Er så mye å velge mellom. Jeg pleier å skrive ned tema og stikkord en til to dager i uka. Jeg bruker mange timer på bloggen hver dag. Jeg har mange lesere som fortjener at jeg tar det seriøst  også. Jeg har jo en drøm med bloggen. En drøm jeg kommer til å skrive om seinere. Nå er boka mi full av masse morsomme, tøffe, vonde, rare og spennede stikkord. Så da sitter jeg her å ser ut av stuevinduet. Solen skinner fortsatt, jeg kjenner en glede. For med sol og varme kommer bedre form, mindre smerter og mer normalitet. Å det er virkelig ikke til å forakte.

Jeg jobber med en ny giveaway. Er heldig å blitt sponset med en fantastisk fin gave fra Bable som jeg skal dele ut til en av dere.

Innlegget jeg skrev å la ut i idag anbefaller jeg deg å lese om du ikke har gjort det. Det er virkelig en hendelse i livet mitt som har gjort meg til meg. Du kan lese innlegget HER.

Også har det seg sånn at jeg som alle andre mødre har unger som tøyer strikket om dagen. Elida på 6 (blir 7 i år) har hatt litt problemer med å høre etter i det siste så i kveld presenterte jeg nye regler for henne. Reglene er enkle. Hun har 10 min på sengen med prating, kos eller bok. (dette er etter kveldstell) Om hun begynner å tulle i løpet av dagen med å være frekk, svare eller ikke høre vil hun få en advarsel. Om hun velger å fortsette etter det vil hun miste 1 minutt ved kveldstid. Samme regelen gjelder Isak også.

Når jeg fortalte Elida dette ble det litt av en oppstandelse. For noe så urettferdig! Pappa og mamma kunne jo ikke bare bestemme det? Jeg svarte som sant var, at vi kan  bestemme det for vi er foreldrene hennes. Hun slår armene ut til siden å sier: Men mamma, har dere fått tillatelse fra KONGEN til å gi barna deres slike regler? For om dere ikke har sendt han et brev hvor dere spør så har dere ikke lov. Kongen bestemmer over alle i landet vet du…

Altså hva skal man si? Jeg lo så tårene trillet nedover kinnene mine mens jeg prøvde å få frem noen ord. Elida ble først sint for så å begynne å le hun også. Når jeg hadde pustet litt fikk jeg forklart henne at kongen ikke hadde noe med barneoppdragelse å gjøre. Elida syntes det var veldig rart, å var ikke helt sikker på om jeg snakket sant. For hun har lært på skolen at kongen bestemmer over landet her. Men regler er nå regler da.

I kveld skal jeg ikke gjøre stort. I det siste har det vært mye stress med bloggen. Etter to dager i nettavisen, henvenelser fra det ene og det andre. Også det innlegget om sykepleiere/hjelpepleiere som har tatt helt av har jeg ønsket å fortsette å skrive slike innlegg som blir likt så godt. det har blitt delt over 3800 ganger! Jeg er så ydmyk. Det har gitt meg leser tall på 5000, 4,500 osv dagelig. Nå begyner det å stabilisere seg litt igjen å jeg kan konsentrere meg om mine faste lesere. Jeg elsker å ha mange lesere men jeg liker at de som leser har lest seg opp. At de vet hvem jeg er. Så om du er ny, anbefaller jeg deg å ta en crohnsglede bonanza. Sett deg ned å les deg opp. 🙂

 

Nå skal jeg ta meg av den snille mannen min. Han som i det siste har heiet, støttet og bare er stolt av meg. At bloggen går så bra er mye fordi jeg får lov til å prioritere den.

Ha en deilig mandag. Fortsett og del, send meg meldinger om dere lurer på noe (hva som helst) og del med venner. Syntes det er veldig stas med alle nye likere på crohnsglede på facebook, instagram og snap og. Så kom bli med om du ønsker. Jeg har et mål om å spre masse kunskap, glede, forståelse, håp og latter. Men også ta opp viktige tema. Tema om tabubelagte ting, tema om ting vi mennesker gjør osv..

Takk for at dere er med på ferden til Crohnsglede. Jeg håper det blir et navn alle har en relasjon til en gang.

 

#kongen #barnemunn #latter #oppdragelse #familie #barn #rekord #lesere #oppdrag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg