GRAVIDITET OG SYKDOM ER BEINTØFT!

Noe jeg merker godt om dagen er hvor mye alt koster meg. En ting er jo og være syk, mamma og kjæreste. En annet ting er det når du legger en graviditet med ALT av ekstra utfordringer på toppen av det. Derfor trengte jeg litt ro. Nå har jeg blogget i straks et år og har ikke hatt store pausene. De dagene jeg ikke har blogget har jeg planlagt eller gjort noe som er relatert til bloggen. 

 

Derfor bestemte jeg meg for en liten pause. Det siste jeg fortalte på bloggen var at vi skulle på ultralyd og at jeg gruet meg. Dette er jo bare en liten ekstra del av bekymringen man har som gravid og syk. Påvirker min sykdom, mine medisiner og mine valg mitt ufødte barn? Er det friskt? Gjør jeg en god nok jobb med de hjemme? 

Vel jeg kan si at jeg strekker IKKE til om dagen. Jeg svømmer ikke med hode over vann, om du legger godviljen til, har jeg et sugerør i overflaten som jeg super litt luft i fra. Den følelsen er så kjip og eneste grunnen til at jeg har den, er fordi jeg har for store krav til meg selv. Derfor tok jeg valget med en pause hvor jeg kun var mamma og kjæreste. Å helt ærlig, jeg har trengt den. Jeg har kjent på følelsen av å ta meg tid til å bestemme hva som er viktig for meg. 

Jeg har bestemt meg for å prøve og legge bort den dårlige sanvittigheten, jeg skal prøve og tenke på en dag av gangen og ikke på alt jeg ikke orker. For det er jo ikke rart jeg er sliten? Jeg er gravid, jeg legger til rette for gode vekstmuligheter, næring, kjærlighet og ro. At graviditet er tøft er det ingen tvil om, og som syk er det en ekstra belastning fordi det er så mye og følge opp, mye bekymringer og mye tanker. I tillegg har jeg 3 barn, mann og hus. 

 

Uken i stillhet ble brukt til familietid. I magen ligger det en frisk og fin lillebror som skal få navnet Sofus. I morgen skal jeg skrive litt om hvilken oppfølging jeg får og tankene mine rundt det. Takk for at dere har ventet tålmodig, takk for fine meldinger og gode ord. Jeg er nå tilbake på bloggen og skal gjøre mitt for å få frem det jeg brenner for. 

Crohnsglede<3 

Følg min Facebook side HER. Jeg skriver om livet som kronisk syk, mamma, gravid og om tema jeg brenner for. Jeg er dyslektiker så skrivefeil vil forekomme. 

Delinger settes stor pris på. <3 

#gravid #mamma #4barn #tanker #sliten #baby #familie #fremtid #valg #mittliv #minhistorie #påtross #tøft #crohnsfighter #fighter #ibd #helse #kroniker #epilepsi #revmatiker #utslitt #juli2017 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg