Hyyyysj, ingen som roper MAMMA!

I dag overrasket Robert meg med noe jeg virkelig trengte. Alene tid. Jeg har ikke vært alene uten unger på kjempe lenge. Å gjerne fler på engang. I tillegg til elendig nattesøvn og mye våk over Isak etter oprasjonen. Han tok med seg  alle 3 på lekeland. Jeg hadde et skikkelig smerteanfall i går så er litt sliten. Så det å få litt tid til å bare være meg er nydelig. Jeg skrudde musikken på og tenkte nå skal jeg nyte ferdig ro… 

 

Men så tittet jeg rundt meg. OK, her må jeg rydde. Kake må også  bakes til bursdag for Isak i barnehagen i morgen så da var jeg i gang igjen… Tømming av oppvaskmaskinen, kakebaking, brettetøy, støvsuging osv… 

Så tikket det inn en melding fra min kjære. Vi koser oss på lekeland sto det. Jeg svarte fort tilbake. Så bra, jeg er i full gang med kakebaking og rydding… Trykte send å støvsugde ferdig… 

Men så måtte jeg stoppe opp. Jeg har sagt så lenge at jeg ønsker en time alene hvor jeg kan sitte rett opp og ned. Uten å være fredsmegler, utenbleieskift, mating eller kokk. Hva er det jeg driver med??? 

Jeg går på badet å vasker hendene å ser meg selv i speilet. Jeg er sliten. Jeg ser det jo godt. Nei Ida! Nå driter du i å rydde. Nå setter du deg ned å gjør ingenting. Hvorfor er jeg slik egentlig? Drømmer altid om noen minutter i ro men når jeg har det så er det ikke ro i hodet. Skjerpings!


Nå er det sofa, musikk, lys og BoligDrøm. Lade opp til godgjengen min kommer hjem igjen å pappa’n i huset drar på bryllupsmiddages smaking med brudeparet som skal gifte seg i sommer. Jeg tenker jeg trenger denne energien jeg. Skal jammen meg et  glass brus med rosa sugerør også! 

 

God søndag. Stress ned og hent krefter når du kan. 

Blogges i kveld. 

#husmor #stille #kake # husarbeid #pliktoppfyllende #søndag #hvile #fuckcrohns #crohnsglede #musikk 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg