FINNES DET MONSTER I MAGEN DIN MAMMA?

Når jeg var gravid med mellomstemann jobbet Robert MYE i England. Jeg var alene startsett hele uka. Faktisk var det kun på håret Robert rakk frem til fødselen til Isak, for han kom jo 3 uker før termin. 

En dag var jeg elendig.. Du vet følelsen av influensa? Legg på omgangssyken og fødselsrier så er du der. I tillegg til høygravid uten mulighet for bruk av sterke nok smertestillende. Elida var 2,5 år.. Jeg kjempet meg igjennom morgenstell og kledde på henne for å gå til barnehagen. På veien spydde jeg i grøfta. Elida trøstet å jeg beroliget henne med at magen min var bare litt sint. Å forklarte at magesykdommen bare ville sloss litt, men at jeg var tøffere og sterkere. Jeg hadde mange ganger lett etter ord å forklare henne sykdommen på uten å finne de. Å igjen tror jeg at jeg ga mer spørsmål en svar. Jeg ga hadet kos å gikk hjem.. Husker det snødde og at snøflakene smeltet på kinnet mitt og blandet seg med mine tårer. 

Purple monster cartoon
Licensed from: Matamu / yayimages.com

 

Når jeg kom hjem var det do som gjaldt. Eneste som hjelper er å få det ut. Jeg satt skittentøyskurven foran meg så jeg kunne ligge på den. Slik at jeg trygt kunne besvime.

Jeg kjempet meg igjennom smerte anfallet, etterpå krabbet jeg i senga. Der ble jeg å kjente lillebror sparket godt og sovnet. Jeg sov helt til Elida måtte hentes. Hun spurte om jeg hadde det bedre, og jeg sa ja. Vi gikk hjem å laget middag, koste og lekte. På sengekanten sier Elida: har du monster i magen mamma?? Slik at de monstrene bare må sloss og sloss til du liksom får de ut? Jeg så på henne å svarte: ja akurat slik er det. 

Elida var fornøyd å har siden ikke trengt noe mer forklaring hun har skjønt hva sykdommen handlet om. 


 

Elida hadde svaret selv. Jeg gjorde det for vanskelig.  Jeg sloss fortsatt mot monstrene i magen, Og jeg vinner alltid! 

Crohnsglede<3

Følg min facebookside HER. Jeg deler tanker rundt livet med kronisk sykdom. Jeg er dyslektiker så skrivefeil vil forekomme. <3

Delinger settes pris på. 

#crohnsglede #fuckchrons #barnemunn #mamma #livet #monstre #familie #crohns #ibd #helse #crohnsfighter #fighter #tanker #kroniker #syk #mage #tarmtroll #tarm 

2 kommentarer
    1. Utrolig hva våre små forstår. Å måten de setter ord på ting.
      De er nok en del smartere en hva vi gir dem kreditt for 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg