HER ER ÅRSAKEN TIL AT DET HAR VÆRT LITT STILLE FRA MEG.

Jeg har virkelig slitt med og blogge i det siste. Årsaken har ikke vært den mange kanskje tror. For skrivesperre er ikke problemet, her er det nemlig noe helt annet som har stoppet meg. For jeg har slitt med og kunne skrive når jeg må unnlate og skrive om det som er min hverdag. Og akkurat i det siste har hverdagen dreiet seg mye om en ting som skal skje i juli. 

For som dere kanskje husker tok jeg første skrive pausen i november. Les innlegget HER Årsaken var at jeg måtte ha tid til og tenke, tid til og puste og tid til og fordøye noe jeg ikke trodde jeg skulle ta stilling til igjen. For dette kom som et sjokk, et sjokk som måtte veies nøye for og i mot. For med sykdom og 3 barn var dette noe vi ikke kunne ta lett på. 

Etter mye tårer ble valget tatt og i juli kommer 4 barnet. Vi skal bli en familie på 6. Jeg føler jeg har holdt noe viktig skjult for dere og har gledet meg, og gruet meg for og fortelle det til dere. Gledet meg forde jeg nå kan skrive fritt igjen om alt som opptar meg, uten og holde ting borte fra dere. Gruet meg fordi jeg vet mange har meninger om syke, uføre og barn. Det har jeg jo kjent på kroppen alerede med 3 barn, så hvordan skal det aksepteres at vi skal få fire? Nå tenker mange at vi burde beskyttet oss noe vi selvfølgelig har gjort, noe som gjorde dette ekstra vanskelig for oss. Men pga medisiner og mine sykdommer har medisinen ikke hatt godt nok opptak. Men pokker heller, vi er to voksene mennesker med god omsorgsevne, kjærlighet og jeg tenker at dette er vårt valg og vårt liv.

 

Når vi først satt i situasjonen klarte jeg ikke tanken på og ta bort mitt eget barn. For da må det jo være en mening med at akkurat dette barnet nå gror i min mage. Jeg tror alt har en mening og at dette er en erfaring vi har virkelig måttet kjenne på hvor vanskelig det er og ta valg. Men når valget var tatt var det et godt og fint valg vi er stolte av. For vi har utfordringer som alle familier, men vi har også så mye kjærlighet og gi barna våre at dette barnet vil bli like høyt elsket som de 3 andre. Jeg kommer til og skrive litt om det og være gravid og syk fremover. For jeg savnet litt info om det under mine forrige svangerskap.

Nå er hemligheten ute og jeg kan stolt si at jeg skal bli mamma til barn nr 4, på tross av utfordringer og sykdom.  

Håper dere tilgir meg og forstår hvorfor jeg har vært stille. Dere får mer info senere, vi blogges plutselig igjen. 

 

Crohnsglede<3

Året 2017 blir et spennende år for både crohnsglede og meg personlig. 

Følg min Facebook side HER om du ønsker og følge meg i graviditeten med barn nr 4, og ellers i mitt arbeid med og fremme forståelsen for hvordan det er og leve med kronisk sykdom. Jeg skriver om tema knyttet til livet som syk og om oppturer og nedturer. Samtidig er noe av det aller viktigste for meg og spre god og ærlig informasjon med livsglede og håp. For livet som syk kan være fantastisk på tross av utfordringer om du våger og se etter det fantastiske på tross av. Jeg er dyslektiker så skrivefeil vil forekomme. 

Delinger settes stor pris på. <3

#gravid #syk #baby #mamma #firebarnsmor #stolt #gruet #glad #redd #endelig #sannhet #ærlig #mittliv #familie #julibaby #juli2017 #crohn #epilepsi #revmatisme #påtross #minhistorie #crohnsglede #blogger #blogg #foredragsholder #foredrag #tøft #kjærlighet #barn #stolte #søsken #pappa #valg #vanskelig #livet #opptur #nedtur #mammablogger #gravidblogger #kroniker #smerter #helse #ibd #året #fokus #livsglede #håp #mestring Fuckcrohn #vilje #overaskelse #tanker #tårer #lykkelig #uke16 #fremtid #fordommer #info #svangerskap #oppfølging #risikogravid #meninger #ufør #tilgi #forstå #hemlighet #mening #erfaring #32år #dyslektiker #skrivefeil 

 

20 kommentarer
    1. stavangerinmyheart: Takk, jeg gleder meg veldig. Jeg trodde jeg skulle ha et trekløver, men var ment til og ha et firkløver. Føler meg utrolig heldig. Vi er en fin familie som er utrolig glad i hverandre. Dette barnet er veldig elsket allerede.

    2. Wooow, så utrolig kjekt!!! GRATULERER! Prøv å ikke høre på de som mener det er en dårlig ide, for det er det jo bare du og din mann som vet. Dere har jo tenkt nøye gjennom det som du skriver. Hvis dere er innstilt på å klare det, så klarer dere det! Gleder meg masse til å høre mer om dette! Igjen, gratulerer så mye! <3

    3. Marie: tusen takk. Vi hadde aldri gått inn i dette lm vi hadde en liten tvil på at vi skulle kunne være gode nok foreldre for en til. Vi har brukt mange tårer, timer og når alt kom til alt var det virkelig det beste valget. <3

    4. Hei! Syns det er flott at du gjennomfører graviditeten. Har ikke fått med meg bloggen din, så vet ikke om du var mye plaget under dine tidligere graviditeter. Jeg har så lyst på ett 3’dje barn, men siden jeg mest sannsynlig må opereres etter graviditeten(måtte det med mine forrige) så vil jeg ikke miste mer tid med mine små enn nødvendig:) Skal følge spent med:)

    5. Gratulerer masse 💖 den nye tilkommeren kommer til å få et kjempe fint liv med masse kjærlighet og varme fra 2 stolte foreldre og 3 bror og søster 💖 💖 klem

    6. Monica Bull: jeg var veldig fin med hun eldste. Med guttene derimot… et helt annet kapittel. Med siste slet jeg med næringsinntekter og veide 45 kg den dagen jeg gikk i fødsel. Jeg måtte bruke akutt medisin (prednisolon kur) med begge guttene under graviditet) nå er formen OK. Fortsatt mye smerter men jeg er ikke så utmattet som jeg var mdd guttene. Husker jeg bare gledet meg til og bli ferdig så jeg kunne ta smertestillende som virkelig virket. Det er nok det værste med graviditeten og komme i smerteannfall uten mulighet til og få lindret det før det er over av seg selv. Men alt går, og jeg håper jeg får et bra om ikke bare OK svangerskap nå. Alt er bedre en det jeg hadde med guttene. ?

    7. Gratulerer! Ønsker deg masse lykke til, og håper du får et fint svangerskap. Var nok meningen som du skriver da ja, at du skulle få et firkløver. Koselig, og sikkert stas for de 3 andre som nå skal få en ny lillesøster eller lillebror 🙂 Jeg drømmer fortsatt om stor familie, men må nok “kaste inn håndkleet” der nå dessverre 😉

    8. Gratulere så utrulig mye! Blir veldig spennende å følge deg videre, og tror du og din kjære kommer til å takle jobben med å få en nr. 4 veldig godt 🙂 Dere har hverandre, og du er veldig sterk. Ønsker deg masse lykke til i tiden fremover som gravid<3

    9. Gratulerer så mye Ida. Dette klarer du fint. ❤ Håper du får et fint svangerskap med ikke så mye vondt. Lykke til. Klem ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg