SAFTIGE OG GODE MEDISTERKAKER. (Melkefritt og eggefritt)

God formiddag. 

Her er vi i full gang med vasking og pynting til jul. Jeg og minsten ladet en god time og eldste så på julefilm. Som syk mamma blir du god på og hente deg inn der du kan. Elida har gledet seg så til i dag for hun elsker og hjelpe meg med og vaske, og i dag skulle det jo pyntes til jul også. 

Som lovet i går legger jeg ut oppskrift verdens beste medisterkaker her. Også kommer det ny blogg i kveld. 

Verdens saftigste og godeste medisterkaker. 

Ca 30 medisterkaker. 

1 kg medisterdeig

500 gr kjøttdeig 

4,5 ts salt 

7,5 ss potetsmel

1 ts pepper 

3/4 ts muskattnøtt

1/2 ts ingefær 

7,5 dl VANN (kan byttes ut med melk om du vil ha melk) 

Fremgangsmåte

Medisterdeig  og kjøttdeig eltes seigt med salt. Tilsett ca halvparten av væsken forsiktig samtidig som deigen eltes (jeg bruker kjøkken maskin) tilsett så potetsmel og krydderet. Avslutt med resten av vannet. Eltes godt. 

Nå må du steke en prøvekake for og se om det er nok salt/krydder. Om du følger oppskriften pleier det og være perfekt,  men skader ikke med en prøvekake lell. Mye av kosen er jo nettopp smakingen. 

HUSK: om du skal ha melkefritt så bruk melkefritt smør til steking. (Jeg bruker blått stekesmør) 

Disse medisterkakene er farlig gode, hele familien min bruker denne oppskriften og flere til etterhvert som de får den servert. Selv om du syntes kjøttdeig høres rart ut i medisterkaker så gjør det! Det blir så mye bedre. 

 

Crohnsglede<3 

følg min Facebook-side HER. 

#oppskrift #blogger #saftig #gode #melkefritt #eggefritt #medisterkaker #jul #mat #julemat #anbefaller #verdensbeste #blogg #blogger #godt #medisterdeig #kjøttdeig #allergi 

4 kommentarer
    1. K: nei!!! Jeg kan ikke spise grønnsaker i det hele tatt nesten så vegitar mat hadde vært døden for min kropp. jeg kan spise i hjemkomne grønnsaker men det stopper seg der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg