JEG FANT EN GLEMT SKATT <3

I dag kom jeg over en liten skatt. En slik skatt som du tror du alltid vil huske men som likevel blir borte fra minnene dine. Derfor blir det så spesielt når du helt tilfeldig kommer over en av disse glemte skattene. For følelsene veltes over deg og en husker alt som det var i går. Jeg er mamma til 3. Mine tre barn er mitt ALT. Men jeg har hatt mine tøffe tider, spesielt med mellomste mann som var et barn som krevde meg mye. For en ting er jo og være en mamma, men jeg er også en kronisk syk mamma noe som til tider har gjort det utfordrende for meg. 

Old wooden treasure chest
Licensed from: Yellowj / yayimages.com

 

Nå er det 4,5 år siden isak kom til verden. Og selv om jeg husker hvor sliten jeg var så stopper det liksom der. Derfor ble dette diktet som jeg selv har skrevet i fortvilelse en natt hvor jeg nok en gang hadde en baby som ikke sov en påminnelse på kjærlighet. For selv hvor sliten jeg var så er det ikke det jeg føler når jeg leser diktet. Jeg leser om en dyp og fantastisk kjærlighet som en mor har for sitt barn uansett hvor tøft det er. Jeg vil dele dette med dere i dag, jeg er veldig sliten så kommer tilbake med mer blogging i morgen. 🙂 

Baby legs
Licensed from: maxoliki / yayimages.com

 

Du herlige småbarnstid. 

Gud jeg elsker deg mitt barn, men herlighet jeg er så sliten. Du gir meg latter å glede, men tårer er også tilstede. 

Nok en natt uten søvn er over, med byssing sang og tårer. Lille gullet jeg elsker deg så, gråt dine tårer om du må. 

En ny dag og du gir meg dine smil. Jeg har alt glemt at jeg gikk mange mil. Lille du som varmer mitt hjerte, jeg tilgir at du søvnen stjelte. 

Tenk at du skal begynne å krabbe, og ikke minst ut på gulvet å stabbe. Jeg elsker deg mitt lille, kunne bare tiden stå stille. 

En ny natt er i gjere, å jeg skal nyte deg nære. Lille du, om du kan sove noen timer? Ja, se der ligger du og hviler. 

Men du mitt lille, jeg elsker deg så. Jeg går mange skritt til om jeg må. Jeg skal holde deg tett og gjøre deg god og mett. 

Men jeg gråter noen tårer, bortsett fra oss ligger alle og sover. Jeg trenger litt søvn min lille, med litt byssing blir du vel stille? 

Ja den herlige småbarnstiden, jeg vet jeg vil savne den siden.

Plutselig er du over. Å jeg, jeg ligger å sover…

Delinger settes pris på<3

 

Crohnsglede<3

Følg meg på facebook HER. Jeg skriver om livet mitt på godt og vondt. Jeg skriver om hvordan det og være kronisk syk påvirker meg, jeg skriver om drømmer og nederlag. Jeg ønsker og bidra til og av mystifisere kronisk sykdom litt. Jeg ønsker og fjerne tabu og skam ved og være åpen og ærlig. Jeg er også mamma slik at det naturligvis innimellom vil dreie seg om barna. Jeg er dyslektiker så skrivefeil forekommer. 

#mamma #baby #småbarn #tid #dikt #blogger #blogg #sykmamma #minner #søvnmangel #natten #ord #alene #gråt #nærhet #kjærlighet #foreldre #morskjærlighet #trebarn #crohn #crohnfighter #fighter #minhistorie #mittliv #påtross #sykdom #helse #ibd #livet #stopp #savne #drøm #fortid #epilepsi #revmatisme 

 

 

5 kommentarer
    1. Kjempe fint dikt 😊
      God kveld til dere alle sammen, måtte morgen dagen bli helt magisk dag 🎆
      Klem 💖

    2. Kim: tusen takk Kim. Håper på dagen blir bedre en i dag slik at jeg får skrevet om det jeg har planer om men i dag er det tomt, vondt og litt blæææ. Heldigvis ny dag i morgen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg