I DAG HAR JEG GJORT NOE UTROLIG KULT, JEG HAR VÆRT MEDFORFATTER. HER FÅR DU EN SMAKEBIT. <3

I dag har jeg prøvd meg som med forfatter, eller medforfatter er det riktige ordet her. Å jeg har storkost meg. Nå har jeg riktignok skrevet et kapittel i en julekalender for barn, men jeg bare elsker og skrive. Historien er så fantastisk fordi det er 24 forskjellige skribenter som skriver et kapittel hver. Det gjør dette så unikt og utrolig spennende, selv for oss som skriver. Jeg er med på et prosjekt som heter en Julekalenderfortelling 2016. Det er en annerledes julekalender hvor vi fra 1. desember til 24. desember får 1. kapittel med en nydelig illustrasjon på mail. For og få den må man bidra med et valgfritt beløp til UNICF. 

magic book
Licensed from: ancello / yayimages.com

Jeg har nå lest alt fra 1.desember til 20.desember og jeg kan love dere mye spenning, latter, glede og litt skummelt vil det også bli. Derfor vil jeg råde alle der ute til og delta i denne kalenderen. For det gir rom for opplevelser med barna våre. det gir rom for det julestria har litt lite av, nemlig ro. Jeg skriver for 20. desember og vil dele en liten bit av hva mitt kapitel handler om, slik at dere kan se hva jeg har gjort i dag. For i dag måtte lange blogginnlegg vike for et viktig og riktig prosjekt, som jeg er utrolig stolt av å delta i. Og hvem vet? Kanskje blir det bok av dette? 

ET LITE UTDRAG AV MITT KAPITTEL. 

“Rigmor så fortvilet rundt på forsamlingen og spurte en gang til: Hvordan gjør vi dette? Fjasenissen svarte med lav stemme, det er det bare dere som vet. Følg hjertene deres, men det haster.  Nå kjente Rigmor at hun ikke klarte og holde tårene borte mer. For hvordan skal man vite hvordan man skal gjøre noe, man aldri har gjort før? Hun tok hånden til Gunnar som nå også hadde begynt og gråte. Hun så på han og sa: Nå må vi tro at vi klarer det vi aldri har klart før. For om vi tror det hardt nok vil det nok skje. Gunnar nikket ivrig på hodet og tørket snørr og tårer med den andre hånden. Så plutselig skjedde det noe. hånden som holdt Gunnar sin begynte og riste. og uten og en gang vite hva de skulle gjøre, så la de ristende hendene seg på brystet til ugla. Slimet fra det magiske snørra hang seg fast i hendene deres og Gunnar og Rigmor ser på hverandre. For det var da det skjer. Uten at de prater med hverandre så vet de at nå må de gi en klem til ugla samtidig. De trekker pusten og tenker på det fineste og beste de vet, nemlig følelsen julaften gir dem hjemme på Elgfistunet. Ansiktene deres borrer seg ned i fjærene til ugla og hendene som holder på brystet til ugla rister ikke lenger, de har begynt og gløde.”

Big family in Christmas eve
Licensed from: Anna Om / yayimages.com

Dette er kun et bittelite utdrag, av en magisk og utrolig fantastisk julefortelling. Bli med og skap julemagi du også. 

Du finner Julekalenderen HER. Der er det info om hva det er og hva du bidrar med, ved og bli med på kalenderen. For her er det jo en positiv side til. Nettopp at barn som ikke har det like trygt som våre barn, får pengene kalenderen samler inn. Fantastisk ikke sant?

I tillegg har kalenderen en facebook side HER. Lik siden og få litt smakebiter og annet gøy. Bli med på den fineste julekalenderen du kan gi barna dine, i mine øyne. Jeg er utrolig glad for at jeg har vært bidragsyter. Her har jeg hørt på julemusikk og spist ribbe til middag for og få julestemningen på plass. Ville gi dere en liten info om hva jeg har gjort i dag, for selv om innlegget i dag handler om jul så er jeg tilbake til blogging i kjent stil i morgen. 

 

Crohnsglede<3

Jeg er dyslektiker så skrivefeil vil forekomme. Del gjerne innlegget med dine venner slik at fler får muligheten til å få en fantastisk julekalender til barna sine i år. Delinger blir satt pris på av oss alle som bidrar til dette prosjektet. 

Om du har lyst til og vite mer om meg, så finner du min facebook side HER. Der finner du alle mine tidligere blogginnlegg pluss masse annet gøy. 

#foreldre #jul #barn #mamma #skribent #forfatter #unicef #enjulefortelling2016 #stolt #rørt #kapittel #julemagi #julekalender #desember #gi #få #familie #ro #prosjekt #julestria #latter #glede #skummelt #stolt #delta #bok #magisk #fantastisk #julemusikk #stemning #blogg #blogger #kroniker #sykmamma #mammatil3 #crohnfighter #fighter 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg