VIL DU GI EN JULEKALENDER MED MENING TIL UNGENE I ÅR? JEG GLEDER MEG!

Desember nærmer seg med stormskritt, julekalendere til barna skal kjøpes inn å gjøres klare til spente og forventningsfulle barn. Kanskje er det sjokolade kalender som er tingen hos dere, eller en av disse andre kalendrene man kjøper på butikken? Noen har også pakke kalender hvor det lages en pakke til barnet per dag. Det går også an å lage en kalender med opplevelser med barna, noe som har blitt mer og mer populært i de siste årene, for kjøpepress og økonomi forskjeller har stått mer i fokus en tidligere. Uansett hva man velger til sitt barn, så er kalender noe som gir forventing og nedtelling til den kosligste høytiden jeg vet om.

Little girl opening a magic box
Licensed from: Iko / yayimages.com

Nemlig, julen.

I år skal jeg være med på å lage en julekalender for barn. Vi er 24 stykker som skriver et kapittel hver, slik at det blir en historie på 24 luker. Når jeg fikk forespørsel om å være med på dette, sa jeg umiddelbart JA! For jeg husker fra min barndom en julebok med 24 kapittel som mine foreldre leste for meg og søsteren min. Den stunden med mamma eller pappa i sengen hvor verden utenfor ble satt på pause var magisk. Julestress og forberedelser ble lagt igjen utenfor døren og vi fikk tid til å kjenne på ro og glede. Det var så mye mer verdt en sjokolade eller Lego. 

smiling father and daughter reading book
Licensed from: dolgachov / yayimages.com

Det som er finest her, er at pengene som gies for kalenderen går rett til UNICEF. Slik at vi ikke bare skaper et øyeblikk med magi for de heldige barna som får oppleve en anderledes og koselig julekalender, men pengene vil ikke gå til en lekebutikk eller noe annet uviktig. Det vil gå til andre barn i verden som ikke har den tryggheten som våre barn er heldige og ha. 

Jeg er utrolig stolt og rørt over å få muligheten til og bidra med min julemagi til en viktig sak. For denne lille lesestunden hver kveld kan skape minner som de barna vil se tilbake på som jule magi. Bli med og støtt en god sak, få tilsendt et kapittel hver dag fra en tilfeldig forfatter, med nydelige illustrasjoner til. Sett av tid til en julefortelling samtidig som du gir en valgfri sum til en god sak. 

Følg linken her :En julekalenderfortelling 2016 og bli med. 

 

Crohnsglede <3

*Ikke sponset!*

DEL VIDERE SLIK AT FLER BARN KAN FÅ GLEDE AV EN KALENDER FULL AV JULEMAGI. <3

Følg min Facebook side HER. Jeg skriver om mitt liv som kronisk syk og om min livsglede og håp om bedre fremtid på tross av utfordringer. Fortiden kan vi ikke gjøre noe med, men fremtiden ligger forran oss. Jeg skriver om oppturer, nedturer og om mitt mål om å fjerne tabuer og skam som føler kronisk syke og uføre. Vi lever i 2016, det er på tide at vi blir likestilt  i samfunnet og blir respektert og forstått. Alt handler om å innformere. Jeg skriver om mitt liv og ting som engasjerer meg fordi jeg selv ønsker og være den jeg savnet når jeg var 17 år, nydiagnosert og livredd. Jeg ønsker å gi innformasjon, håp og ikke minst kjempe for de som ikke orker og kjempe selv. Jeg er dyslektiker så skrivefeil kan forekomme. 

​På min Facebook side foregår det også en giveaway med skjønnhetsprodukter til en verdi på over 1500,- kr. Finn konkuransen HER, vinner trekkes 13. november. 

#jul #advent #julekalender #barn #familie #mamma #pappa #foreldre #julemagi #fortelling #UNICEF #mening #forfatter #trygghet #adventskalender #kalender #viktig #gi #opplevelser #lesestund #historie #blogger #blogg #crohnsglede #sykmamma #påtross #mittliv #minhistorie #mening #tips #familietid #ro #kvalitetstid #julemas #stress #forbredelser

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg