JEG ØNSKER IKKE Å VÆRE ET FORBILDE. HER ER ÅRSAKEN.

Mange har lurt på hvorfor jeg har valgt navnet Crohnsglede, når livet med sykdommen er så tøft. Svaret mitt er at Crohn har gitt meg mye glede. En takknemlighet jeg ikke hadde før jeg ble syk. Jeg nyter dagene mine på en måte jeg tror friske ikke klarer, jeg ser possitivt på det negative fordi jeg vet hvor mørkt ting kan bli. 

 

Når jeg startet og blogge hadde jeg ikke i min villeste fantasi, drømt om at den skulle bety noe for noen andre enn meg selv. I 6 måneder har jeg skrevet blogg, på de 6 mnd har jeg opplevd ting jeg aldri våget drømme om. Målene og drømmer har egentlig blitt til i løpet av tiden. Jeg har sett at jeg kan og jeg mester. En følelse jeg ikke har kjent på siden jeg var 16 år. 

Det var likevel en ting jeg ikke var forberedt på. At jeg skulle få alle disse nydelige ordene fra mennesker som enten er syke selv, som er sykepleiere, leger, familie, venner eller bare frisk. Takk for alt dere skriver til meg, dere er grunnen til at jeg ALDRI kommer til å gi meg. Jeg setter meg nye mål hele tiden, fordi jeg ser at jeg allerede nå har betydd noe for mange mennesker. At lille meg har gitt håp til syke, mer forståelse fra pårørende, innsikt i sykdommen til de som jobber for oss og ikke minst, at jeg blir kontaktet av mennesker som søker råd og støtte i vansklige situasjoner. 

 

Jeg har bestemt meg for å være ærlig i min kamp for en bedre fremtid for oss med IBD og kronisk sykdom generelt. Jeg vil fortsette å kjempe kamper fordi jeg vet det betyr mye for mange. Jeg har holdt foredrag hvor tilbakemeldingene har vært enorme, skrevet nakene blogginnlegg hvor jeg blir takket for at jeg turte å skrive det andre tenker, men ikke vet hvordan formiddle. 

Det viktige for meg er at jeg har mulighet til å gjøre noe jeg har drømt om å gjøre, uten at jeg turte å si det høyt. Når jeg ser hvor mye jeg har utrettet på 6 mnd vet jeg at jeg skal fortsette. For om jeg når ut til 1, så er det fantastisk. Jeg gjør ikke dette av noen annen grunn en at jeg ønsker å være den jeg selv savnet som 17 åring. Samtidig som jeg ønsker å få til forandringer, jeg ønsker at VI skal få det bedre. Takk for at dere tror på meg, heier på meg å sender meg deres historier, heia rop og takknemlighet. 

 

Sannheten er at det er jeg som skal takke. Jeg har takket være dere fått oppleve mestring igjen. Jeg har turt å drømme stort, tro på muligheter og ikke hindringer fordi dere heier på meg. Jeg har mange ganger fått høre jeg er et forbilde. Et ord jeg sliter med å relatere meg som. Jeg er jo bare ei helt vanelig jente som følger drømmen sin om å gjøre ting bedre for de som kommer etter. Jeg syntes forbilde er er STORT ord, som er vanskelig å bruke. Jeg ønsker å være et medmenneske. Ei som kjemper for andre pga sin egen historie.  Jeg vet at mange har mye å lære om mine erfaringer, derfor skal jeg fortsette å dele. Jeg skal fortsette å kjempe for en fremtid hvor kronikere får den respekten de fortjener. 

Dette skulle bli et lite innlegg men ble langt, vanskelig å skrive om takknemlighet i korthet. 

Takk for at dere tror på det umulige. Det umulige skal skje, jeg skal gjøre ALT jeg kan. <3

 

Crohnsglede<3

FØLG MIN FACEBOOKSIDE HER, JEG SETTER STOR PRIS PÅ OM DU HAR LYST TIL Å LIKE SIDEN MIN. DER LEGGES ALLE BLOGG INNLEGG UT, PLUSS MASSE ANNET SPENNENDE. JEG ER DYSLEKTIKER SÅ SKRIVEFEIL VIL FOREKOMME

DELINGER AV INNLEGG BLIR SATT STOR PRIS PÅ, KANSKJE KAN EN DELING VÆRE MED PÅ Å NÅ UT TIL ET MENNESKE SOM TRENGER STØTTE? ELLER SOM TRENGER Å LÆRE? <3

#kroniker #kronisksyk #crohnfighter #fighter #forbilde #crohnsglede #fuckcrohn #helse #ibd #takknemlig #håp #drømmer #takk #sammen #fremtiden #facebook #umullig #mulig #medmenneske #minhistorie #mittliv #vårkamp #syk #livsglede #valg #aldrigiopp #tanker #lik #stoltdyslektiker

6 kommentarer
    1. Kjære, snille Ida
      Du er et kjempe godt menneske med store, fine verdier og du viser hvordan en kan vinkle noe negativt til noe positivt i stedet.
      For meg er du en hverdagshelt fordi du våger og tørr og du er også et forbilde for hvordan du klarer å spre din glede og optimisme ut til dine lesere 😊
      Jeg håper alle som leser og følger din blogg syke og friske, husk å ta vare på livet, selv om d aldri ser så mørk og trist ut, så er d fortsatt håp der ute. D ha handler om å våge og tørre slik du gjør Ida 😊
      Ha en kjempefin grohnglede dag med din fine, flotte familie 💖👩‍👩‍👧‍👧
      Klem 💖

    2. Kim: takk for nydelige ord. <3 her er det høstferie og full fart med unger og gøy. Nå sover minsten å jeg har satt på film så jeg kan hvile litt. Etterpå skal vi lage oreokuler sammen. Ha en deilig dag du også. <3

    3. Synes du er en flott og sterk person 🙂 Skulle ønske jeg var like sterk! Men en dag skal jeg klare å bekjempe mine problemer og du hjelper litt 🙂

    4. Minunate: Det vil du klare om du klarer å bli venn med den nye deg. Ikke streb etter å bli noe du ikke kan være. Streb etter å bli en person du kan være stolt av. Små skritt mot fremtiden. <3 Aksepter deg selv og se muligheter fremfor begrensninger. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg