DETTE VAR ÅRSAKEN TIL AT JEG VAR PÅ BLEIKER Å HOLDT FOREDRAG OM MITT LIV. UNGDOMMEN GIR HÅP!

Jeg var jo på Bleiker vidregående skole for litt siden. Jeg var der for å holde et foredrag om hvordan det har vært for meg å leve som crohns pasient. Det var det selvfølgelig en årsak til. 😉 les om min reaksjon samme dag jeg hadde foredraget HER Også et utdrag av foredraget jeg holdt for dem HER.

Thanks Concept Metal Letterpress Type
Licensed from: Enterline Design Services / yayimages.com

 

Takeda er et legemiddelfirma som lager mye av de medisinene vi med ibd bruker. Takeda satser stort på oss ibd pasienter. Dere vil forstå senere at disse menneskene mener alvor når de sier de vil prøve å forstå. (Følg med neste uke) Men årsaken til at jeg var der var fordi disse snaue 200 elevene var med i en inovasjonscamp. Takeda ønsket å sette unge hoder på oppgaven for å finne forslag som kan gjøre livet til denne gruppen kronikere bedre. 

Når jeg forlot Bleiker vidregående var jeg så spent på hva de klarte å komme opp med. Dette var en seriøs konkurranse med premie og der vinnerne fikk presentere ideen sin for Takeda. 

I dag fikk jeg tilbakemelding på hvordan de unge hadde gjort det. Å jeg er så stolt og rørt. For noen krative ungdommer. Ideene var mange å alle hadde gode ideer. Pga at Takeda mulig ønsker å videreføre disse ideene kan jeg ikke skrive hva selve ideene går ut på, men jeg kan si så mye at jeg er imponert og stolt! Siden jeg vet mange av dere som så foredraget mitt følger bloggen så ønsker jeg å skrive direkte til dere: 

tusen takk for at dere prøver å gjøre en forskjell for mange av oss som allerede har denne sykdommen. Men aller viktigst: tenk på de som ikke har fått diagnosen enda. Som ikke vet noen ting om sykdommen å som skal få snudd opp ned på livet sitt slik jeg fikk som 17 åring. Tenk om det dere har kommet frem til kan være med på å gjøre en forskjell! Tusen takk for deres hjelp. Jeg er utrolig rørt. 

Heia Bleiker! Håper virkelig andre vidregående skoler kan ta etter dere. Med tillatelse deler jeg bilde av gruppen som vant innovasjonscamp’n. 

 

Når dere er nevnt må jeg jo også nevne Takeda. For jeg har for første gang kjent på den troen på at ting kan forandres. De jobber hardt og målrettet for en gruppe mennesker som har følt seg mindre verdt i mange år. Jeg har vært ærlig om mine ønsker og hårete mål. Om at jeg har en stor drøm om å gi de som kommer etter meg, en bedre fremtid en jeg hadde når jeg ble syk. Å vet dere hva? Jeg har troen! Takeda jobber tett med LMF. De er kreative og dere vil forstå hva jeg prater om litt senere. 

Jeg er varm om hjertet å utrolig takknemlig for at jeg har fått ta del i dette. Jeg har kunnet bidra med det jeg er best på, gi innformasjon om hva som fungerer å ikke. Å ikke minst, fortelle min historie. 

Å til alle dere fra Bleiker, både lærere og elever som så foredraget mitt. Takk for alle deres tilbakemeldinger. Dere har varmet mitt hjerte mer en ord kan beskrive. Takk for snap (du vet hvem du er), for meldinger på bloggen, mailer, meldinger på Facebook osv. Jeg er stolt av å ha fått fortalt deler av min historie til dere. Jeg ga dere et innblikk i mitt liv. Det dere fikk høre er ikke unikt. Mange opplever det slik. Tilbake ga dere muligheten til å bedre fremtidens måte å se på en kroniker på. Takk! 

 

Crohnsglede er mektig imponert og stolt! <3

Følg min Facebook side HER. Det foregår også en giveaway i dette øyeblikk. Meld deg på HER. Jeg jobber for ærlighet og god informasjon om livet som kroniker. Følg meg på min vei mot mer åpenhet da vel. Jeg er dyslektiker så skrivefeil vil forekomme. 

Delinger settes pris på. 

#bleikervgs #bleiker #foredrag #foredragsholder #vidregående #Takeda #inovasjoncamp #fremtid #takknemelig #vinnere #ibd #crohns #figther #crohnsfigther #stolt #helse #kroniker #rørt #ungdom #forandring #historie #minhistorie #asker #crohnsglede #lmf

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg