Jeg fikk 17 åringer til å gråte… <3

Jeg er så utrolig sliten og stolt i dag. Jeg var på Bleiker vidregående skole å holdt et foredrag for en stor flott gjeng ungdom og lærere. Det var utrolig sterkt for meg å stå å prate med dem i dag. For jeg var like gammel som de er, når mitt liv ble lagt i grus.

 

Jeg var selvfølgelig nervøs men hadde forberedt meg godt. Dette jeg skulle snakke om var jo bare en liten del av min historie. Jeg har valgt å legge opp foredraget litt etter hvem jeg prater til. Spille på deres følelser og deres tanker. 

Jeg forsto fort at det jeg snakket om gjorde inntrykk. Noen ungdom gråt, noen holdt rundt hverandre å man kunne høre en knappenål falle på det rommet. Jeg fikk virkelig fortalt min historie. Å jeg tror mange lærte noe nytt og kanskje også fikk en ny måte å tenke på. 

Jeg var på den skolen med Takeda. (Tidligere nycomed) De satse hardt mot oss med ibd. Jeg er mektig imponert over dems vilje og ønske til å bedre vår livssituasjon. Å jeg syntes det er en stor ære å få være med på å bevistgjøre nettopp dette. 

I morgen starter over 180 elever en inovasjonscamp. Målet er at de skal komme opp med en ide/løsning som kan bidra til bedre livskvalitet for oss med ibd. Et utrolig spennende å viktig måte å bruke unge på. Jeg er utrolig glad for å få tatt del i denne dagen. 

Når jeg gikk ut for å dra hjem ble jeg stoppet av ungdom som ga meg noen ord som varmet mitt hjerte. Jeg vet at det er dette jeg vil drive med. Jeg vet at jeg ønsker å gjøre en forskjell. 

 

Om ca 2 uker skal jeg tilbake til Takeda. Da skal de gjøre noe dere nesten ikke vil tro på! Snakk om å gå inn for å forstå vår hverdag. Gleder meg til å fortelle dere mer om det, å ikke minst til å samarbeide mer med disse menneskene.

Da skal et nytt foredrag holdes, å jeg gleder meg. Jeg er så fornøyd med dagen som overhode mulig. Tilbakemelingene jeg fikk varmet mitt hjerte, men å se ungdommen så berørt ga meg en trygghet på at det å fortelle,  og gi informasjon om disse usynlige sykdommene er kjempe viktig. 

Følg med vidre på bloggen. Jeg sprekker nesten av glede om dagen. Har så mye jeg vil fortelle. Jeg jobber hardt for å ta tak i mange problemer vi med ibd støter på. Jeg jobber med å gi informasjon og ærlighet. 

Takk til alle som hørte på meg på Bleker vidregående i dag, å ikke minst Takeda som har tatt meg med. 

Til dere som hørte på meg i går. Jeg setter utrolig pris på tilbakemelding. Stikk gjerne turen innom Facebook siden min å legg inn et innlegg som besøkende. Link til siden finner du rett under her. Tilbakemeldingene betyr mye. Takk igjen. Å husk, om dere lurer på noe nå i ettertid, er ingen spørsmål dumme. Bare send en Mail eller ta kontakt på Facebook siden. Jeg svarer 🙂 

Crohnsglede <3 

Det umulige er mulig, om du tror på det umulige. 

Følg min Facebook side HER. Der legges alle blogginnlegg ut, pluss annet relevant. Jeg er dyslektiker, skrivefeil vil forekomme. Jeg setter enormt stor pris på delinger. Så del om du har lyst. 

#takeda #nycomed #foredrag #foredragsholder #bleikervgs #stolt #inovasjonscamp #samarbeid #fornøyd #ærlig #bortmedfordommer #mittliv #crohns #crohnsfigther #figther #mindrøm #crohnsglede #berørt #tårer #håp #ungehoder #ungdom #skole Elever #lærere

21 kommentarer
    1. Jeg var en av mange du rørte med talen din idag. Jeg kjenner deg ikke, men føler meg allikevel stolt. Rørt. Så jævlig rørt. Du var rett og slett fantastisk.

    2. Så bra at foredraget gikk helt 100. Jeg er så glad på dine vegne at du får det til 😃 Stå på videre. Gleder meg til å lese hvordan ditt neste møte med Takeda blir; Masse masse lykke til videre.

    3. Du er en sterk og god rollemodell for disse ungdommene som setter ansikt på det å leve med en kronisk sykdom eller lidelse. Jeg var tilstede som lærer i dag, og ble sterkt berørt av din historie. Tusen takk!

    4. If opertunity don’t knock, build a door!
      Du har snekret den døra med plankebiter og bøyde spiker Ida!! Å drømmene dine banker hardt på den!
      Stå på! Du er fantastisk! ❤️

    5. Eivind: takk for tilbakemelding. 🙂 Jeg er utrolig glad for å få muligheten til å nå ut til disse unge. De fleste blir jo syke når de er i pubertet. Takk for gode ord. Jeg har gjemt dem alle sammen i hjertet mitt. <3

    6. Tusen takk❤️Har aldri opplevd at noen har tatt rommet på denne måten med elevene våre! Historien din nådde så til de grader frem! Tusen takk ❤️

    7. Margrethe: jeg då det berørte. Jeg slet en perjode med å klare å prate. Er jo “bare” min historie. En utrolig kort del av den. Jeg er takknemlig for at jeg fikk komme. Jeg tror og håper noen av disse ungdommene har fått en ny forståelse for hva IBD er. Også gleder jeg meg til å høre resultatet av dagen. Ønsker ungdommene masse LYKKE TIL! Jeg heier på dem. <3 Å tusen takk for koselige ord.

    8. Dette høres rørende ut. Jeg er utrolig stolt at du klarer å få dette til og hjelper oss andre i samme situasjon. Stå på flotte deg. Men husk å ta vare på deg selv Ida.❤❤❤

    9. Rigmor Smistad: kommer et lite utdrag fra foredraget i kveldens blogg. 🙂 jeg tar vare på meg selv. Jeg lover. 😉 passer på at ting ikke blir for tett.

    10. Takk❤❤ Ikke ofte man klarer å fange et så stort publikum. Du er utrolig flink og for en historie. Du bidrar til at verden blir litt bedre. Dette handler om så mye. Tusen takk❤❤❤❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg