JEG KLYPER MEG I ARMEN, JEG SKAL FÅ OPPLEVE MIN DRØM! DETTE BLIR EN SPENNENDE HØST!

I dag fikk jeg et telefon som både gjorde meg skjelven og glad. Dette er jeg så klar for. Jeg kan ikke fortelle alt fordi det er flere ting som henger sammen her. Men telefonen i dag gikk ut på at de ønsket at jeg skulle komme til en vidregående skole, å holde et foredrag om mitt liv med crohns og erfaringene jeg har fått i disse årene.  

For meg er det som en drøm går i oppfyllelse. Nå i løpet av denne måneden har jeg flere foredrag og flere spennende møter med store aktører. Jeg gleder meg til å fortelle dere mer, for dette er så spennende og gøy. 

 

Jeg har siden den dagen jeg ble ufør sagt at jeg skal jobbe igjen. At jeg skal finne noe jeg kan klare. Å dette jeg gjør nå er jeg god på. Nemmelig det med å leve med sykdommen og gi kunnskap og få bort tabuer. Jeg har sagt at jeg ønsker å være den jeg selv ikke hadde når jeg var nydiagnosert. Jeg drømmer om å holde foredrag og gi viktig, ærlig og god informasjon på en måte jeg selv har savnet. Å nå skal det altså skje. 

Jeg fikk en telefon om at noen ville ha MEG. Noen ville at jeg skulle dele min erfaring og mine historier. Jeg er 31 år (snart 32) og skal ha min første betalte jobb! Det er både sårt og godt på en gang. Jeg ønsker dette så sterkt. Å jeg skal gjøre alt jeg kan for å gi disse ungdommene i førsteomgang noen minutter de sent vil glemme. Jeg håper de vil lære om en sykdom få snakker om, på en brutal, ærlig og sår måte. Jeg gleder meg, å jeg er klar! Jeg er klar for denne høsten. 

Jeg har sagt hele tiden at jeg tror på det umulige. At jeg tror det umulige er mulig. Å jeg har bevist at jeg kan, og jeg vil. Å det stopper ikke her. Jeg følger min drøm og min vei. Jeg er så glad for at dere følger meg på min vei, å jeg skal innformere dere om alt som skjer. Jeg gjør ikke dette for meg. Jeg gjør det for alle oss kronikere. Jeg gjør det for at vi skal få en bedre hverdag. 

Om du eller noen du kjenner vet om noen som kunne tenke seg å lære mer om crohns/ibd eller det å leve med kronisk sykdom så ta kontakt. 

 

Dette høres kanskje ut som en liten ting. Men for meg er det min drøm. Jeg har for første gang blitt kontaktet av ukjente mennesker som vil ha meg og min kunnskap. Som vil betale meg for å stå å gjøre det jeg har drømt om å gjøre i mange år. 

Jeg har grått så mye i de siste dagene. Det har skjedd så mye possitivt for meg. Jeg er så utrolig stolt og ydmyk. Om jeg kan være til hjelp for noen, om jeg kan gi litt trygghet og kunnskap. Ja da er virkelig denne bloggen og all ærligheten vært verdt det. 

Følg med videre på bloggen. Her kommer det oppdateringer om hvordan det går. 

Crohnsglede <3 

Følg meg på Facebook siden min HER. Der legger jeg ut masse spennende fremover. 🙂 Takk for at dere har troen på meg. Delinger blir satt stor pris på.  <3 

#foredrag #drøm #kunnskap #info #skole #vidregående #ibd #crohns #crohnsglede #fuckcrohns #crohnsfigther #figther #ærlig #klar #janteloven #trorpådetumulige #mulighet #sterk #livet #kroniker #syk #kronisksyk #helse #jegvilut #kamp 

 

13 kommentarer
    1. Herregud så spennende!!!!
      Kanskje jeg også kan få muligheten til å se deg på “scenen”. For en drøm vakre deg! Spennende å følge med fremover! ❤️

    2. Ellen: virkelig en drøm. Jeg håper jeg kan få liv til å fortsette med dette. Det å gi an meg selv, dele min historie og rive ned noen tabuer er det jeg ønsker mer en noe annet.

    3. Så spennende. Jeg har selv holdt mange foredrag om det og leve med Chrons. Det og kunne dele en så sår og viktig livserfaring er stort! Lykke til👍🏻

    4. Ohhh dette blir blir spennende og som sagt før du er tøffere enn toget. Stå på dette klarer du med glans. Lykke til 😊😊😊

    5. Fritzoe: ååååh, tips taes i mot med stor takk. Sitter med det nå. Vil jo at det skal bli ærlig og ekte. (Send meg gjerne et pip på Mail. 🙂 problemet mitt er at jeg har så masse jeg har lyst å ha med. Men må jo begrense meg. 😉

    6. Vart virkelig glad etter å ha lest innlegget ditt .😊 Tenk å få jobbe med noe man rett og slett brenner for 👍
      En STOR drøm blir til virkelighet 😊 Kommer til å følge deg hele veien og vil
      ønske deg masse masse lykke til hærlige DU ❤️

    7. Marie: Å, så koselig å høre Marie. Tusen takk for lykke ønskningene. Jeg skal gjøre ALT jeg kan for å nå mine mål. Mål om en bedre fremtid for oss kronikere

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg