TIL ANONYM: HER FÅR DU SVARET…

Jeg har prøvd å skrive dette innlegget flere ganger men har valgt å la være å poste. Jeg har mange ganger fått meldinger fra anonyme om  at jeg ikke er opperert å derfor ikke har grunnlag for å skrive om sykdommen. Dette provoserer meg veldig. Jeg er glad for at jeg har sluppet operasjoner men det har vært unngått med et nødskrik flere ganger. Jeg kan love dere at jeg har vært ekstremt syk. Nesten 3 år var jeg på sykehus de første årene etter diagnosen. Å mange ganger i året etter det. Jeg kunne verken spise, drikke, gå selv, gre håret selv eller dusje selv. Hadde null krefter rett og slett. 

Jeg er fortsatt laaaaangt i fra frisk. Men det stemmer, jeg er ikke operert. Selv om jeg har bønnfalt leger om å fjerne tarmen så har legene ment vi bør vente.  De har prøvd alle ting før operasjon. Jeg har crohn i hele tykktarm, store deler av tynntarm, magesekk og litt i svelg. Jeg har fått beskjed om at de er redd for store operasjoner når de først er i gang. Jeg har innsnevringer på tarmen flere steder å vet at før eller siden må jeg gjøre noe. Men er det slik at kun de som er operert mange ganger har rett til å skrive om det? Kun dem med synlige arr som kan være til hjelp for andre?  Dette er en sykdom med mange grader. 

Two women hands fight
Licensed from: BDS / yayimages.comhttp://m.crohnsglede.blogg.no/1466883846_25062016.html

Jeg skriver ikke for å ha det værst. Jeg skriver for å gi et håp til andre syke om et bra liv på tross av allvorlig sykdom. Vi må aldri glemme at vi er oss selv nærmest. Jeg har på flere grupper opplevd at det er konkurranse om å ha operert mest, ha det vondest, være dårligst osv. Jeg vil ikke være med på det der! Livet mitt handler om så mye mer. Når jeg ble syk var det lett å finne informasjon om de med grusomme historier med crohns. Tåredryppende og nervepirrende historier. For meg ga det enda mindre håp om et OK liv med denne sykdommen. 

Det var lite informasjon om de midt i mellom. De som strever men har det ok. Jeg valgte å gi bloggen navnet crohnsGLEDE. Hvorfor? Fordi jeg vil slå et slag for possitivitet og livsglede på tross av sykdom. Vi har alle våre historier, historier andre kan dra nytte av. Jeg tror virkelig det er plass til bloggere med og uten dramatiske opprasjoner, fordi vi er forskjellige. Noen har stort behov for å lese dramatikk og tøffe historier om heltinner og helter. Andre har lyst å lese om de som ikke har opplevd det. 

 

My and your dream concept
Licensed from: badmanproduction / yayimages.com

Jeg har mange ganger fått høre at Ingrid Anette Hoff Melkersen har rett til å skrive blogg, fordi hun har vært operert så mange ganger. Hun er ei imponerende dame! Ei dame som gjør en viktig kamp for de med stomi blandt annet. Jeg heier på henne av hele mitt hjerte å syntes det er så trist at man automatisk skal konkurrere. For jeg er ikke intrisert i noe annet en å formidle min historie. Formidle hvordan jeg har taklet ting å hvordan jeg fortsatt kjemper. 

Jeg har min historie og min måte å skrive på. Andre bloggere skriver sine historier på sine måter. Jeg har bestemt meg for å ha en blogg med possitivt syn. Det betyr ikke at jeg kun tar opp possitive ting men at jeg alltid prøver å avslutte det på en possitiv måte. 

Jeg slår et slag for åpenhet og ærlighet på en possitiv måte. Jeg skriver om mørke vonde ting jeg har vært igjennom, som har gjort meg til den jeg er i dag. Jeg kommer IKKE til å slutte med å blogge forde annonyme sender meg stygge meldinger, hvor de ber meg blandt annet  lese om Ingrid Anette. Jeg følger bloggen til Ingrid Anette med stor interesse å har henne som venn på Facebook. Hun imponerer meg stort å er ei tøff dame som har fått til mye av det hun drømmer om. Det betyr ikke at det nå ikke er plass til meg. Vi er veldig forskjellige på mange områder. Til felles  har vi et stort ønske om å gi kunnskap og informasjon fra oss som er syke. Jeg ønsker å se på oss som puslebiter, vi sitter alle med vår egen puslebit. Hver for oss er vi flotte fordi vi formidler historier. Men om vi settes sammen å bruker hverandre vil det bli til noe unikt.

 

Business people and puzzle
Licensed from: ALotOfPeople / yayimages.com

Vi ønsker å nå frem, vi ønsker å stå i fronten å kjempe. Vi hadde ingen som kjempet for oss. 

Sånn, da har du/dere anonyme som sender meldinger fått svar. Jeg konkurrerer ikke med Ingrid Anette, Vi har ingenting å konkurrere om. I mine øyne er våre kamper like viktige men forskjellige. Vi har hver vår historie som har gjort oss til noen sterke kvinner som heier på hverandre.  Ingrid Anette skriver alltid: sammen er vi sterke,  å den syntes jeg passer her. 

Hugging emoticons
Licensed from: yayayoyo / yayimages.com

Jeg kommer til å fortsette å skrive rett fra hjertet mitt. Å jeg har mange store drømmer som jeg ønsker å oppnå. Jeg tror alt er mulig om man bare prøver hardt nok. Det umulige kan bare ta litt lenger tid. Les bloggen til Crohnsprinsessa, ingrid Anette  Hoff Melkersen HER

Husk at vi eier kun en sannhet å det er vår egen. Ingen har rett til å mene eller tro noe om dine opplevelser. Livet som crohns pasient er utfordrende og tøft. Om du ønsker å lese hva det å bli syk har gjort med meg så annbefaler jeg å lese http://m.crohnsglede.blogg.no/1466883846_25062016.html 

crohnsglede <3 

Følg meg på Facebook, Instagram, Twitter og Snapchat. Søk opp crohnsglede og legg meg ti om du har lyst til å dele innlegg jeg skriver, blir det satt pris på. Om du oppdager skrivefeil så er jeg dyslektiker. 🙂

#konkurranse #historie #blogger #plasstilfler #syk #kroniker #crohns #crohnsfigther #fuckcrohns #crohnsglede #ikkeopoerert #ærlig #ingridanettehoffmelkersen #jentersomheierpåjenter #plasstilfler #stolt #anonym #svar #jegermeg #dyslektiker #puslebiter #ærlig #informere #ingenfilter 

15 kommentarer
    1. Stå på vakre deg. Det vil alltid være hatere og negative mennesker der ute i verden. Det vet vi begge godt. Men du har mer bein i nesa en mange har i hele kroppen samla! Kjør på! Gjør ditt! Jeg digger å lese bloggen din! Klem fra meg 🙂

    2. I alle dager! Hva er det som får folk til å skrive sånt? Man har da like mye rett til å blogge om det ene eller andre uansett om man har operert eller ikke, om det er andre som blogger om det samme eller ikke osv. Det er ingen som hverken har enerett eller fasit på denne sykdommen her. Det finnes mange grader og mange ulike sjebner, og jeg synes det er flott at det også belyses i blogger. Den gangen jeg ble syk, så fantes det ikke blogger på den måten som i dag, men hadde alt jeg hadde kommet over, vært fylt av operasjoner, komplikasjoner osv, så hadde jeg jo blitt vettskremt! Nei stå på du. Bloggen din er flott, og viser sykdommen fra en annen side enn feks Ingrid sin, som også er en flott dame btw. Det handler ikke om å konkurrere, men å informere.

    3. Ingrid Blømacher: takk. Er nettopp det jeg og mener. Utrolig sært å bruke tiden sin på å sende slike anonyme meldinger egentlig. Ja jeg mener at vi belyser to forskjellige sider. Som Tilsammen kan gi et innblikk i hvor forskjellig en og samme sykdom er. For det finnes ingen fasit.

    4. Hei☺
      Syns du er en flott ung dame som skriver godt. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Stå på☺

    5. Stå på 🌞Å sende slikt er bare tull, Chrons er Chrons.. operert eller ikke!! Fantastisk å lese at du endelig svarer de anonyme.. Hilsen ei med chrons.

    6. Syntes du er imponerende tøff. Stå på videre og vær deg selv videre.Det er du definitivt best til! Syntes anonyme meldinger er bare sååååå lavmål! Det er selvfølgelig plass til bloggere som deg. Ønsker deg mange fine dager og en fantastisk sommer med mye latter og glede.

    7. Stå på, din historie er like viktig som andres. Dem som gjemmer seg, for å skrive nedlatende meninger burde skamme seg. Din tilstand er svært reel for deg, og dem i samme situasjon. “Oppegående og fornuftige” mennesker forstår at det ikke er noen konuranse i skrivingen om sykdommen. Takk for at du gir oss innblikk.<3 Hilsen Pia

    8. Opplever det samme. Har ulserøs colit, men lever uten noen operasjoner. Jeg er faktisk ikke avmagret og halvdau en gang. Det er jo flest av oss, men uten masse drama så er ikke vi fremsidestoff akkurat. Helt greit dor meg, men det betyr ikke ar ikke livet byr på heftige utfordringer iblant

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg