DET MEN HATER AT KVINNER GJØR!

Nå har stormen etter innlegget om menns uvaner lagt seg. Innlegget ble delt på nettavisen og satt sinnet i kok hos menn. Les innlegget om menns uvaner  HER. Jeg hadde tenkt å lage innlegg dagen etter på damenes rare uvaner men kom aldri ditt, før i dag. Pappahjerte skrev jo et, men her er min versjon. Jeg har selvinnsikt nok til å vite at kvinner gjør mye rart som irriterer dere menn veldig.

Men and women
Licensed from: AndreyPopov / yayimages.com

 

Så her kommer lista over de tingene menn hater vi kvinner gjør. 🙂 

1.) Først på lista er nok noe som foregår på badet. Vi jenters magiske rom hvor vi går inn som trøtte, bleke og til tider ikke respektable til å vise oss for noen,  for så en drøy halvtime etter er vi forvandlet til de frecheste, vakreste og flotteste damene i byen. Problemet er bare det som møter de som kommer etter oss på badet. Jeg er den første til å innrømme at badet ser ut som et mindre hyggelig sted etter meg. Sminke i vasken f.eks? Mitt pudder er nok ikke det Robert helst vil møte når han skal pusse tenner. Litt slik prikkete brunt i vasken? Også er det ofte ikke tid til å legge sminken tilbake i toalettmappen slik at vasken er full av remedier. 

2.) Slipper ikke badet riktig enda, for jeg har en tendens til å dra ut kontakter for å sette inn mine ting. (Hårføner,rettetang osv.) i det jeg drar ut støpselet til barbermaskinen til mannen som ligger  å lader, er planen å sette kontakten inn igjen så fort jeg er ferdig. Jeg kan virkelig ikke noe for at jeg glemmer det når ungene roper etter hjelp for å finne ditt eller datt. Alikevel stikker det når jeg hører mannen går på badet for å barbere seg, å finner barbermaskinen med kontakten ute og min rettetang i laderen. Sorry kjære. 🙂 

3.) Når min mann irritert leter etter noe han påstår han la på kjøkkenbenken å jeg mener på tro og ære at JEG ikke har flyttet den. Jeg hører han irritert si: du bare husker det ikke du! Du rydder så mye at du ikke husker hvor du legger ting bare du blir kvitt det du ser. Denne setningen har jeg hørt så mange ganger at jeg har ikke ord. Det gir en mindre hyggelig stemning å jeg begynner å lete for å bevise at han har lagt det bort selv. Noen ganger går det i mitt favør, men når jeg finner hans pulsbelte i min undertøyskuff da vet jeg at han har helt rett i det han sier. Desverre er det noen ganger litt vansklig å innrømme, så jeg forter meg å gjemme det i hans skuff for å si: har du sett i skuffen din?  *kremt* der ble hemligheten min avslørt. 

4.) Som kvinner flest er jeg ekstremt glad i sjokolade. Når Robert finner sjokoladepapir den uka jeg har sagt jeg skal være flink å la vær,  fordi jeg ønsker å bli kvitt litt på magen skylder jeg på barna. Jepp jeg vet, snakk om barnslig! Men mye heller at han tror ungene har rappet mors sjokolade, hun skulle ha til helgen en å se hans smil i det jeg innrømmer at jeg gikk på en smell. 

5.) Jeg har også ryddemani når det kommer til oppvask. Å jeg hater rot på benken (så sant det ikke er mitt eget selvfølgelig) derfor skjer det dagelig at Robert ikke finner glasset han akkurat tok ut å drakk av. Eller at jeg tar tallerkene til ungene å setter i oppvaskmaskin før de er ferdig med å spise. Dette fører jo til mye ekstra oppvask å en smule oppgitt mann som lurer på om jeg kan prøve å spørre før jeg tar ting. (Jeg øver på den kjære, men husk: noen ting tar laaaaang tid å lære seg.) 

6.) I mitt innlegg til menn skrev jeg om å sette tomme ting inn i kjøleskapet. Vel jeg er ikke noe bedre. Her i huset står jeg for mye irritasjon når det kommer til oboy boksen. 🙂 når den er tom setter jeg den tilbake i skapet,  noe som gjør at når søndagsfrokosten skal inntas mangler en viktig ingrediens for familielykke og ro. Samme gjør jeg med riskartongen. Når siste pose er tatt ut, blir ofte kartongen stående igjen. Å hvem må ut for å kjøpe ny når jeg står med middagslaging opp til ørene? Jo det er mannen det. 

7.) Ofte kan det mangle en ingrediens i huset for å gjennomføre dagens middag. Mannen i huset mener bestemt at det er lite lønnsomt å sende meg inn på butikken for å kjøpe denne ene tingen. Spesielt ved middagstider, selvfølgelig. Å jeg innrømmer det glatt. Når ei dame er sulten er det alt for mye som frister. Jeg har tilogmed puttet en sjokolade i vesken for så bestemt gått ut igjen i bilen for å bevise at jeg klarer å kjøpe en ting. Desverre klarer jeg ikke holde på hemligheten lenge, så innrømmer den sjokoladen veldig fort. Så jo, ved middagstider er det lurest å la menn handle. 

Asian female cook making pizza
Licensed from: Sergey Nivens / yayimages.com

8.) En annen ting er mitt forhold til tid. Robert gir seg ende over. For om vi skal på besøk til noen kl 13.00 så stresser jeg rundt for å få alle klare til et bestemt tidspunkt. Om vi snakker 3 minutter forsinkelse kommer desperasjonen i stemmen. Da må ofte en melding sendes for å  gi beskjed om at vi er 3 (!) minutter forsinket. Men man kan IKKE komme for tidlig heller. Så slingringsmonnet mitt går egentlig på 12.55-13.00 med andre ord: stramt tidsskjema. 

9.) også kommer vi ikke utenom den ENE berømte uken i mnd. For faktisk har damer en uke med PMS. For joda vi griner mer, ler mer, blir fortere sinte osv. Ja egentlig er det dobbelt så mye av alle følelsene. Men husk menn: det finnes kun en uke dere kan si: får du mensen snart eller? Uten å irritere oss. Så før den opp i kalenderen så vet du når du kan dra mensen kortet uten å skape krig. 

Fiery Evil Woman
Licensed from: graficallyminded / yayimages.com

10.) siste pungtet må bli om vårt behov for at menn skal forstå alt. For jeg mener, etter en krangel går jeg tromferende inn på badet. Gråtende sitter jeg og venter. Jeg vil ikke at han skal komme for tidlig etter meg, da er det irriterende. Men han må ikke vente for lenge heller, for her kan situasjonen gå fra kjip til ille om han blir sittende i stuen å se på film og le, mens jeg sipper på badet. Vi vet det er tåpelig men vi klarer ikke styre oss. 

Dette er kun 10 av maaaange pungter. Kan slenge på at jeg aldri klarer å la være å si ting etter vi har sagt natta, at jeg snakker høyt til meg selv når jeg er stressa, at jeg har alt for mye sko i skoskapet osv… Jeg vet det er kjipt å leve med oss rare kvinner til tider, men ville det vært bedre uten? 

love couple bed happy
Licensed from: vilevi / yayimages.com

P.s: husk at dette kun er ment for gøy. Jeg vet at mange kvinner er feilfrie å selvfølgelig aldri irriterer sine menn. Men nå er nå jeg en av de med uvaner og feil. Jeg vet jeg ikke er alene, selv om listene våre er forskjellig så vil jeg tro noen menn kjenner seg igjen i noe av dette. Samtidig som dere kvinner også kan le. Feilfri eller ikke. 🙂 

Crohnsglede <3

#nettavisen  #selvinnsikt #rar #liste #hemlighet #følelser #mensen #skodilla #krangel #marsogvenus #kvinnerogmenn #selvinnsikt 

lik meg gjerne på Facebook, Instagram, snapp og Twitter. Søk opp crohnsglede. Delinger er lov. 🙂 

 

5 kommentarer
    1. Glagubben: hihi… 😉 du kan tro min bedre halvdel lo når han så pungter om pulsbeltet. Tror nemmelig han har hatt en sterk følese av at jeg har tatt en spansk en. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg