ZOMBIEMAMMA’N UNGENE ELSKER….

God morgen. Lørdag å en dag en liksom skal være uthvilt og klar for familiehygge. Men så er det noen aspekter i mitt liv om dagen som gjør at søvn er en utfordring.

Først så vil jeg si at om du har lyst til å sove godt uten avbrytelser er det å anskaffe deg 3 barn risikosport! For det er slik at minimum en av de vil holde deg tidevis våken i løpet av natta. Jeg tok høyde for det å valgte barn alikevel. For si som Elida sa når jeg sovnet til Barne-TV en dag. Hun vekte meg å sa: sove kan du gjøre når du blir gammel mamma. 

Også er det smerter da. For er det ikke magen som gjør at en vrir seg så er det noen ledd i kroppen. Nå i det siste er det vært mest ledd som er problemet om natta. Å når du deler seng med noen så er det også noe som han katogorier som tett nese, men som jeg heller vil kalle snorking. Men for husfredens skyld så sier vi at det er tett nese som gjør at jeg ligger å ser i taket. 


Men så er det noe som skjer en gang i mnd. Noe som har innvirkning på ikke bare 1 av oss i huset men ALLE, det slår aldri feil faktisk. I går kveld var legging et mareritt på de to eldste. Robert nevnte at det måtte være den dagen i mnd men jeg mente det var for tidlig i måneden enda. Vi fløy opp og ned den trappen i skytteltrafikk. Var det ikke Isak så var det Elida…. Kl 21.30 ca var det stilt… 

 

Jeg slet med å sovne i går og… Lå og tenkte på mye å var urolig i kroppen. Ludvig sov også urolig noe som gjorde at jeg tittet til han støtt. Hadde nok tilslutt sovnet for våknet av noe dunking… I redsel for at noe var galt med ungene hoppet jeg ut av senga å sprang ut av rommet før jeg hadde fått øynene opp. Å der lå Isak lyyyys våken. Han var helt elektrisk. Klokken var 03.30 å isak på 4 ville stå opp… Tolmodigheten til en allerede utslitt mamma var på det punktet på bristepunktet. Jeg var veldig lite pedagogisk i natt for å si sånn. Jeg lovet bort både tur til bøkeskogen, godteri etter frokost (Gud forby) og film på morgenkvisten om han bare la seg til å sove. Eller i det minste var stille. 


Når selv ikke det så ut til å hjelpe med bestikkelser måtte jeg sjekke om deg var den magiske datoen. Den tiden i mnd vårt hus går i en eneste stor zombie tilværelse… Å joda, det er fullmåne i dag 21.mai. Det forklarer alt! Vi har 2-4 døgn i mnd med nada søvn, gale unger å desperate foreldre. Alikevel ble jeg lettet for det betyr at det var en grunn. Om en til to døgn til i zombietilværelse vil vi få ro i heimen igjen. 

 

Vi har barn som helt i fra de var nyfødte har reagert på månen. Ikke for det, Elida sov ikke skikkelig før hun var 5 år så bortskjemt med søvn er jeg ikke vært uansett, men nå er det fullmånen vi sliter mest med. 

Så nå er Ludvig lagt, Robert sitter og sover utslitt i sofan, ungene ser på Knutsen og Ludvigsen på DVD å spiser godteri… Jepp, pedagogen Ida fortsatte i dag… En time med mulighet for å legge hodet bakover i sofan er min redning i dag. Så da får det være unntak for regler innimellom. Jeg vet natta som kommer blir værre en denne så jeg henter krefter. 

 

søvn er jo utrolig viktig for helsa sies det. Vel kanskje ikke rart helsa mi er temmelig skrall. For her i gården er søvn ingen selvfølge men noe vi tar som et pluss. 

Flere som reagerer på månen? 

Ønsker dere en god lørdag. Vi skrives i kveld. 

Crohnsglede <3 

følg meg på Facebook, Instagram, snap og Twitter. Søk opp crohnsglede. Å delinger er lov. 

#zombie #mamma #barn #regler #fullmåne #søvn #pedagogisk #sliten #overleve #småbarnsmamma #3barn

2 kommentarer
    1. Reagerer på månen har jeg tenkt på flere ganger, men sier til meg meg selv “slutt å vær så tåpelig. Det er ikke månens feil at beina er vonde og rastløse og det prikker i hendene og armene er som bly”. Kanskje det er månen allikevel. For det skjer bare under fullmåne. Forferdelig plagsomt. Og det blir lite søvn den perioden. Heldigvis ser det ikke ut for at barna har arvet det. Kjempe kjedelig hos dere hvor flere reagerer på månen. Håper barna deres vokser det av seg. Du skriver bra 😃👍.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg