kjære menn, jeg har en høne å plukke med dere…..

Kjære alle gutter/menn der ute. Jeg har en høne eller 10 å plukke med DEG!

Jeg skal være direkte å kan nok virke litt sint. Men tro meg. Det er en grunn til jeg tar opp dette. Å om du leser vil du få noen klare regler å følge. Gjør du det kan jeg LOVE deg at du vil ha større tjangs for å bli satt pris på slik du mener vi kvinner bør.

1: Ikke stikk ut for å gjøre unødvendige ting rett før legging av unger. Da er det mest travelt, ungene er mest utslitte å vi trenger faktisk to hender til. Jo vi vet det er slitsomt med trøtte barn,  men det blir ikke bedre med utslitt kone i tillegg.

 

 2: kan du la være å dra: har du mensen kortet så fort jeg blir irritert? Jeg har faktisk mensen kun 4-5 dager i mnd å tro meg, jeg klikker av den useriøse og flåsete måten å få siste ordet på. 

 

3:Så er det sokkene dine, hvor vanskelig er det å legge de i skittentøyskurven? De ligger OVERALT! Under stuebordet, i gangen, soverommet, badet osv….

4:Når du har tømt en melkekartong så for gudskyld, ikke legg den tilbake i kjøleskapet. Når en tar en tom melkekartong ut av kjøleskapet er det temmelig irriterende. 

5:Ta treningstøy ut av bag’n når du kommer fra trening eller i det minste FLYTT bag’en vekk fra gangen. Om du ikke rydder det ut, vil ikke tøyet på magisk vis være  reint når du trenger det neste trening.

6:ikke spør meg hvor stikksaga er! Jeg vet ikke hvor den er å har aldri brukt den heller. Å for all del ikke si: jo, du har sikkert ryddet den bort for du har støv på hjernen.

7:IKKE si du er trøtt en morgen baby’n har holdt leven. Du har sluppet å mate, bysse, rape, synge å trøste. Tro meg, man snorker ikke når man er våken. 

 

8:Om du ser kjæresten tar en sjokolade midt i uka selv om du vet hun sa hun var på slankeren i går, IKKE si noe. Hun har en god grunn til å ta den sjokoladen å at du påpeker det vil skape atomkrig. 

9: Ikke si: ååååååh, er det det til middag? Jeg hadde håpet på noe godt! Der har vi stått å slitt å laget mat for at alle skal bli fornøyde. Tror du vi blir glade for en slik bemerkning? Hold munn, spis og si takk for maten. 

10:Om om du ser ei dame som ser suuuuper deilig ut. Ikke si det til meg. Å høre om hun fine dama med de flotte puppene når en selv føler seg som en utslitt vaskefille er temmelig dritt.

11:om du har lyst på litt kos ikke spør om vi skal…… Handling MANN! Ta saken i dine egene hender å forføre meg. Mindre ord-mer handling. 

12:Om du skal ut med kompisene en lørdag,  selv om du nesten ikke har vært hjemme den siste uka så spør meg om det er greit. Jeg vil aldri nekte deg. Men om du i forbifarten sier: jeg stikker ut til en kompis  i kveld, så føler jeg du ikke har lyst til å være med meg . Spør meg! Si at jeg vet jeg har vært mye borte i det siste men om det er greit for deg kan jeg stikke en liten tur ut? 

13: Ikke si du skal ta et par øl med gutta når både du og jeg vet at det blir 10 minimum,  å en mann helt ut av funksjon dagen etter. Vi liker ærlighet å vite hva vi har å forholde oss til. 

14:Ta av den tomme dorullen når det ikke er mer papir igjen. Du henter jo en ny å setter oppå den tomme. Hvor mye krefter bruker du på å ta av den gamle? 

15:  Om du syntes det er litt lite fart i sengekosen så følg disse enkle reglene. Om du drar over med støvsugeren, tar bort smulene på benken etter du har skjært brød og gir meg et kompliment i ny og ne kan jeg love deg at det blir fart i litt av hvert jeg.. 

Crohnsglede<3

Om du vil følge min facebook side finner du meg HER. Der ligger alle mine innlegg, pluss mine nye legges direkte ut der. Jeg er dyslektiker så skrivefeil vil forekomme. 

Delinger blir satt pris på. <3

Robert har har lært seg mange av disse reglene heldigvis men glipper litt  innimellom. Dette er ment som et hjelpemiddel for dere. En huskelapp rett og slett. 

#huskeliste #menn #samliv #middag #sex #samliv #trening #kjæreste #rydde #kjærlighet #irritert #kone #dorull #regler #gøy #kompliment #kroniker #helse #crohnsglede #blogg #ibd 

54 kommentarer
    1. Så forferdelig norske menn er, finnes det noe bra med oss kan man undre seg. Og svaret er åpenbart nei, så bare å fremme hat mot, det er helt topp og ikke noe fiendlig i det hele tatt.

    2. Henrik: kjære deg! Denne er ment som ironi. Jeg syntes det er trist at dere tar det så bokstavelig. Jeg er glad i menn jeg. Mer en jenter faktisk. Dette var ment som et morsomt innlegg. Å om det er hat mot menn å skrive at de skal rydde opp treningbag’n så deg om det. Igjen, jeg beklager at dette har tatt så på vei… Var kun ment som et morsomt innlegg etter en samtale med venner. For å presisere har jeg en mann jeg elsker som virkelig er flink. Skaff dere humor å ta nå ikke alt så bokstavelig. Mitt råd til deg. Ha en fin dag. 🙂

    3. Enig med mesteparten der oppe selv om ikke alle punktene treffer meg.
      Men det er noen ting mange damer også kan ta til seg:
      1) Slutt å overanalysere alt. Vi gjør så godt vi kan, og vi elsker dere selv om vi til tider er idioter. Overtid er ikke synonymt med utroskap, en tur til en kompis er faktisk en tur til en kompis og et ønske om å være litt i fred er faktisk kun for å nullstille seg og har på ingen måte noe med at følelsene ikke er de samme lenger.
      2) Vi har så utrolig få ting i badeskapet sammenlignet med dere, kan vi være så snill å få lov å beholde denne ene av de kanskje 17 hyllene totalt fri for diverse sminke m.m. som vi skumper ned i vasken og irriterer oss over?
      3) Hårene som tetter dusjsluket er dine. Samme med baderomsvasken. Vi liker å være din handyman, men en totalallergi mot å ta dette betyr altså at vi også står på for dere.
      4) Ikke sett på en klesvask etter klokka 8. Når vi er stuptrøtte og vil legge oss er det sykt ukult å kreve at vi skal henge denne opp. Vi tåler å gå en dag uten de beste klærne våre, og verden kommer ikke til å gå under dersom det ligger en ekstra vask i skittentøyskurven en ekstra dag.
      5) Når vi pusser tenner sammen og blir ferdig først så er vårt sterkeste ønske å finne veien til dyna. Det er ikke fordi vi har sluttet å elske dere at vi ikke kan stå og holde dere med selskap til dere er ferdig med alt sammen. Det er kun at vi var stuptrøtte allerede før vi måtte henge opp vasken til tørk.
      6) Når mannfolk sier nei til sex, så er det fordi vi er så stuptrøtte, syke eller utslitte og at vi faktisk ikke orker. Det har ingenting med ditt utseende eller at vi ikke lenger er tiltrukket. Det har kun med at vi burde ha sovnet for flere timer siden – gjerne før vi måtte henge opp klesvasken, vente på dere på badet og trippeltsjekke at døra var låst – og skru av baderomslyset fordi det glemte dere.
      7) Om vi står opp tidlig i helgen og dere ønsker å holde sengen lenger, så er ikke dette i noen sammenheng med at vi ikke elsker dere. Vi står faktisk opp fordi vi blir rastløse av å ligge våkne i sengen for å ikke vekke dere så dere skal få en lang fortjent søvn.
      8) Vi VET at arvegods fra farmor ikke matcher stilen dere har valgt, men mannfolk har også ting med affeksjonsverdi. Vi tillater ofte mye rart fra dere damer, så det er ikke så kult at dere gjemmer bort og kaster ting vi ofte har minner tilknyttet. Bestemors salatbestikk som ser helt horribelt ut var faktisk noe vi lekte med som små og er kanskje det eneste vi har igjen fra bestemor. Finn dere i dette vær så snill, vi blir faktisk veldig lei oss når slikt blir donert til loppis uten å sjekke med oss først og vi ville aldri foreslått det engang til dere. Og ja, dere visste det hadde affeksjonsverdi fordi vi sa ifra allerede når det ble introdusert første gang.

    4. Sussegull: fantastisk. 🙂 🙂 jeg skulle skrive om oss damer i kveld skjønner du så var liksom et motsvar til dette men nå ble det noe annet gitt. Klart vi må ta oss sammen. Det går to veier. Jeg er den første til å si jeg gjør rare og teite ting. Å bo med noen av motsatt kjønn er jo et puslespill fordi vi er forskjellig. Når det er sagt er jeg lite sur altså. Føler jeg blir mistolket veldig av menn her. Også blir jeg overrasket over hvor stygt folk prater om andre pga noe så lite som et blogg innlegg. Men gøy å skape et engasjement da. 🙂

    5. Kjære Cronhsglede
      Jeg er glad det bare er morsomt ment, selv om det er verken her eller der ettersom det er en form for latterliggjøring av menn. Humor på bekostning av menn. Generalisering om alle menn. Trodde bare vi hadde kommet lengre enn å skjære hele grupper over en kam.
      Likevel, så lar jeg tvilen komme deg til gode. Lag oss en god liste som handler om hva du ønsker å ta opp med kvinner, og hva dem må gjøre og ikke gjøre 🙂 Du elsker jo menn mer enn kvinner, så burde ikke være så vanskelig.
      Vennlig hilsen

    6. Elsker dette:-D
      Fantastisk bra skrevet.
      Ofte er det de som kommenterer mest negativt som føler seg mest truffet:-p
      Artig innlegg.

    7. “Gjør du det kan jeg LOVE deg at du vil ha større tjangs for å bli satt pris på slik du mener vi kvinner bør”.
      Nei, jeg mener ikke det. Har kastet ut kjærringa og har aldri hatt det så bra i hele mitt liv.
      Oppfordrer ALLE menn til å kaste ut skadedyret, de gjør ingen verdens ting for at livet ditt skal bli bedre, tvert imot.
      Saken er ganske enkel, tenk etter, er livet ditt bedre eller verre med den ustabile kjerring gneldringen rundt deg. Svar og gjør riktig tiltak.

    8. Er dette egentlig problemer i den virkelige verden?
      Jeg er 100% enig i at sånn bør det være, men er ikke det opplagt da tenker jeg. Mener selv jeg lever som beskrevet, men ikke fordi noen har sagt til meg at slik skal det være.

    9. En plass svarer du “..skriver som vanlig rett fra levra”. En annen plass svarer du at hele greia er ironisk. Du må bestemme deg 😉
      Nei du, dette er i vinden som aldri før i våre feministiske tider: En kvinne kan si hva hun vil negativt om menn, gjerne generalisere alle menn på hele kloden, til latter og klapp-klapp fra alle andre feminister. En mann, derimot, skal nok ideelt sett helst ikke si noe negativt om en eneste kvinne.
      Den dagen dere kvinner blir kvitt “what have you done for me lately” filosofien, så blir verden en bedre plass å leve i. Ikke at jeg tror det noensinne skjer. Jada, vet jeg er “bare negativ” 😉

    10. Vil bare si at mange av de punktene der ser ihvertfall jeg på som en selvfølge. Nå har ikke jeg barn selv. Men vi skal da være der for dem vi også (ikke ligge å snorke hele natta). Men 2-3 av de punktene tar jeg til meg med god lærdom! Takk for et bra innlegg!

    11. Robin: vil bare si til min manns forsvar her at han står kun for treningsbag’n og sokker. Innlegget ble til etter en diskusjon mellom venninner en kveld. 🙂

    12. Aner ikke om du spøker eller er seriøs her, men det er vel kanskje litt av “gimmiken” tenker jeg. Uansett syns jeg man noen ganger må cutt gutta some slack, vi kvinner er nok ikke så mye bedre alltid, og mitt råd er at vis noen må bruke en sånn liste uansett om det er rettet mot mann eller kvinne så har du valgt feil person. Artig innlegg uansett 🙂

    13. Heeerlig!
      Nå har jeg en mann som er veldig flink til husarbeid. MEN, når han gjør no så forteller han det meget detaljert. “Nå har jeg tatt ut søpla”, “nå har jeg rydda ut av oppvaskmaskinen” o.l om ALT han gjør.
      Og når han har vært bortreist så er ALT galt når han kommer hjem. Da må det males, fikses og ryddes i boder og skap som han aldri tenker over til vanlig.
      Også den der “skal bare ta ett par øl med gutta” er jo klassisk… Kunne liksågodt sagt “skal ut og drikke meg full, komme hjem i 3-5 tiden og sove hele dagen etter”.

    14. Inger: så bra mannen er flink. 🙂 jeg vil og presisere at min mann eier ikke denne lista altså. Han har treningsbag’n uten tvil. Å han ler av det å kjenner seg godt igjen. Takk. Takk for at du leste bloggen min.

    15. Omg så mange som tok så på vei av dette da 😛
      Leste først pappahjertet sitt og jeg lo meg i hjel, samme med ditt innlegg.
      Hallo folkens hva med litt selv ironi da. Har selv hatt min del av tomme pålegspakker i kjøleskapet og doruller er jo en klassiker. Det handler ikke om og henge ut menn eller kvinner, men det er jo bare sånn vi er. “MENN ER FRA MARS OG KVINNER ER FRA VENUS” VETTU 😀

    16. Her sitter jeg. Et kvinnfolk. Og føler meg truffet av ganske mange av disse punktene… hmmmm…. Han er vel jævlig heldig han som bor med meg da;)

    17. jeg syntest det er mye sannhet i begge innleggene,men på en positiv måte for man godtar jo hverandre sånn som man er 😉 Men det er litt morsomt når man skriver sånne innlegg for da skjønner man at man ikke er alene om og føle det sånn 🙂 Har lest flere sånne type innlegg før og jeg bare ler, både av meg selv og av mannen for det er jo så sant så sant. Tror de fleste trenger mer humor i hverdagen, kunsten er og kunne le av seg selv 😉 Noe mange tydeligvis ikke klarer, hahahaha en god latter forlenger livet <3

    18. Herregud for noen kommentarer… Hørt om selvironi folkens? Glad verken jeg eller mannen min ikke tar oss nær av sånt. Dette har da ingenting med feminisme og likestilling å gjøre?? Det er jo fullt av innlegg og artikler som dette – både om menn og kvinner. Ikke ta dere selv så høytidelig – smil litt. 🙂
      Herlig innlegg! 🙂

    19. Interessant og god lesning, men her huset så er det motsatt på det aller meste,.. bortsett fra at det er hun som har mensen og mange av de kjente påvirkninger det har.
      Kjenner meg igjen på mange ting du har listet opp og som jeg er irritert og frustrert over i hverdagen, og som det tydeligvis aldri blir noen forandring på. Allikevel så har vi en unik og god respekt for hverandre som gjør livet godt å leve tross alle disse små problemene og det jeg opplever pga Crohns med smerter, søvnmangel og masse styr rundt det. Da blir de andre hverdagstingene litt små og burde vært uinteressante selv om jeg blir fly forbannet noen ganger. Nå har jeg rundet 50 år ++ og har endelig klart å ta innover meg at livet blir ikke bedre enn det jeg er villig til selv å gi og likedan klare å se av de gode tingene som skjer irundt meg hver dag.
      Etter mange operasjoner samt ulike typer av medisiner og behandlinger så fikk jeg et svært godt råd av en god og erfaren Kirurg på Gastro – Sørlandets Sykehus i Kristiansand: “De tre beste medisinene og behandling for deg som har Crohns er: 1. Livskvalitet, 2. Livskvalitet og 3. Livskvalitet”
      Det kommer ikke av seg selv,.. men fokuset må være på akkurat Livskvalitet, og det hjelper! Min kjære livspartner og forlovede er godt inkludert i den behandlingen 😊

    20. RO: hei. Nå vil jeg bare si at denne listen er ikke min. 😉 dette innlegget ble skrevet etter en jentekveld hvor jentene luftet din frustrasjon. Å jeg er helt enig med deg jeg. Er det noen som er forkjemper for livskvalitet og livsglede så er det meg. Men det ser du om du leser litt i bloggen. 🙂 jeg skriver jo ikke bare for meg selv. Jeg skriver for alle oss med crohns. Å da må jeg ta opp ting som kronikere tenker på. Jeg får mailer dagelig med ønske om tema.

    21. E ler så jeg skriker her😂 ikke bare av ditt innlegg,men au Sussegull sitt svar på det det motsatte kjønn 😂 Heilt konge!! Eller Dronning for guds skyld,må jo ikkje ta parti her😉🙈🙈

    22. Jeg kan forstå at familielivet ditt må være et flatt helvete, men synes det er ganske uerlig å anklage alle menn for å gjøre disse punktene :/ meen du skriver i et senere innlegg at du fikk 4000 sinte menn på nakken og det må jo ha vært fantastisk for leserstatistikken din 🙂 cudos for god trolling (Y)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg