DE FORBANNA SYKLISTENE!

Det er en ting jeg ikke klarer å forstå. Det er i det noen sier SYKKEL så tennes aggresjon og sinnet til mange tusen nordmenn. Det spys ut på facebook statuser, twitter meldinger osv, om de jævla syklistene. Man kan se i kommentarfelt i kjente aviser, at voksene folk mister all sunn fornuft. Det skrives slik som: neste gang kjører jeg ned den jævlen. Eller: jeg hadde lyst til å dytte borti,n så han stupte ned fjellsiden å knakk alle bein i kroppen.

Hva er dette for noe? Er dere villige til å bli drapsmenn/kvinner? En syklist har like stor rett som en bilist til å være der. Eller har du det bare i kjeften? Jeg må spørre. Jeg er sammen med en av de jævla sykelistene dere freser over. Han er pappan til 4 nydelige barn. Han er bror til 2, han er onkel til 8 nydelige onkelbarn. Joda også sykler han.  Han setter seg på sin sykkel å drar ut i trafikken flere ganger i uka. Han kysser meg å tar på seg hjelm som sin eneste beskyttelse mot deres biler.

Jeg hater det. I de timene han er vekk sitter jeg med hjertet i halsen. Jeg er livredd for at noen skal gjøre alvor i truslene dere så fint slenger ut av dere på facebook, nettaviser osv. Voksene mennesker som sitter å ønsker en annen død fordi han bruker retten sin til å sykle. Robert har fortalt meg om mange stygge hendelser. Hendelser som innnebærer sinte bilister, farlige forbikjøringer osv… Den mannen du irriterer deg over som sykler i lag med fler eller alene er det mest dyrbare jeg har. Jeg kan ikke nekte han å dra å sykle. For han og mange 100 000 til er det langt mer enn en hobby. Det er nok mer en livsstil. En farlig en sådann. Jeg følger med på klokken, kjenner pulsen stige om han bruker lenger tid en vanelig. Jeg ser for meg telefoner om at han ligger hardt skadet osv.. Jeg er REDD. REDD for at han skal møte på en av dere som sitter å skriver så grusomt om andre. Når jeg ser sykkelen kommer inn i gården trekker jeg et lettelse sukk. Så gikk det bra denne gangen og.. Men hva  med i morgen? 

 

Om det bare er en trussel noe dere bare sier fordi dere irriterer dere, ja da ber jeg dere ta dere sammen. Joda jeg sier ikke at alle syklister oppfører seg eksemplarisk i trafikken, overhode ikke. Men det gjør pokker meg ikke bilister heller. SKJERPINGS!

Syklister sitter alene på en sykkel med kun hjelm på hodet. Du kjører en stor bil som lett kan lage STORE skader. Ditt sinne over dem kan gjøre deg til drapsmann/drapskvinne. Ikke kjør forbi dem før du er 100% sikker på at det er trygt. 

Å den hetsingen og grusomme ytringene? Det sier mer om dere en de som sykler. Jeg håper det bare er noe dere skriver/sier i frustrasjon. Men desverre så sier de som sykler langs veiene våre noe annet. Jeg som samboer blir kvalm av dette. Husk at den syklisten er noen sin mann/kone, husk at det kan være barn som sitter hjemme å venter på dem. La det være plass til både sykkel og bil. Ikke irriter deg til farlige situasjoner. Det er IKKE verdt å bli drapsmann/kvinne for.

Dette er min stille bønn i det jeg nok en gang kysser mannen min avgårde med klump i halsen.. Å jeg vet jeg ikke er den eneste…

Sykkel kjærringa vil IKKE bli sykkel enke.

Følg meg på min facebook side HER

Delinger av innlegg er lov. 🙂 

Crohnsglede – Ida  <3 

Dette innlegget ble publisert våren 2016 men er gjort små endringer nå i 2018. Deler da det i mine øyne er like relevant nå som da. 

 

#sykkelenke #sykkelist #billist #idioti #redsel #drapsmann #hets #sykkelkjærringa #blogger #foredragsholder #kroniker #mammatilfire #mittliv #minhistorie #detumuligeermulig #tanker #redsel #sykkel #vår #vei #krangel 

6 kommentarer
    1. Bra innlegg! Sykler selv og det er dessverre MANGE gærninger der ute som ønsker meg langt ned i grøfta. Det er ikke rart det blir krig i verden….

    2. Sykler året rundt. Heldigvis her hvor jeg bor er det en helt annen holdning så jeg tror dette er et fenomen i byer. Men ergre seg over noe man ikke kan gjøre med, totalt bortkastet:) Selv tar jeg god hensyn som syklist og slipper alltid bilene for meg.

    3. Er selv syklist, men liker ikke alle andre syklister av den grunn. Når eg går tur med bikkja og må stupe i grøfta, fordi ei sykkelklynge på 30 mann ikke gidder å vike for meg. Kan ikke syklister vike for dem som er mindre i trafikken, så må dem ikke forvente at bilister skal vike for dem heller. Del veien gjelder også for syklister, ikke bare alle rundt dem..

    4. Doc&Dask: er helt enig med deg altså. Som skrevet er det idioter som sykler også. Men å troe på livet fordi du blir irritert den er for drøy syntes jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg