NOEN VALG ER VANSKELIGE, MEN RIKTIGE OG TA. <3

Noen perioder i livet er litt heseblesende. Uansett hvor rolig du prøver å ta ting, så er det noe som skjer hele tiden. Med tre barn er det ting som skal følges opp naturligvis, noe jeg syntes er utrolig koselig. Jeg har hele tiden sagt at jeg prioriterer ungene før noe annet, noe som er helt riktig. Men i det siste har jeg kjent på denne snikende følelsen av å ikke klare å hente meg inn. Jeg som er så god på og posjonere ut energien min for å fungere på det jeg mener er viktigst, merker nå at jeg er helt på kanten av stupet hele tiden. 

Jeg elsker å være hjemme med Ludvig og jeg hadde aldri sett for meg at jeg måtte kaste inn håndkleet, om ikke vi finner en løsning. For en ting er før jeg ble gravid, men nå har jeg ikke bare meg å ta hensyn til, men også et barn i magen. Derfor har vi med tungt hjerte forhørt oss med barnehagen for muligheten til å ta Ludvig inn i mai, noen dager i uka. For egentlig skal han jo ikke begynne i barnehagen før august. Jeg skal føde i juli, noe som vil si at den tiden jeg så sårt trenger for å hvile og forberede meg til fødsel, vil gå til å springe rundt etter en 2 åring. 

 

 

Det rare er at jeg kjenner på følelsen av nederlag. Selv om jeg vet at det er det beste for oss ALLE, så kjenner jeg så på følelsen av å ikke klare å fullføre det jeg setter meg som mål. Jeg vet jo det er utrolig teit og at selv friske hadde trengt tid til å hvile som høygravide, likevel så kverner det i meg av dårlig sanvittighet. Jeg elsker ungene mine og det å sette MEG forran dem føles så feil. Men så vet jeg jo også at uten meg fungerer ingen i familien og dermed er det absolutt den beste løsningen. 

For jeg kjenner meg så godt, at jeg vet at for ungene går jeg LETT på felgen. Jeg kan fint si nei til andre, men å sette stopp for ungene er så utrolig vanskelig. Heldigvis har jeg en mann som forstår og som selv har snakket med styrer i barnehagen for å se på mulighetene for å få Ludvig litt inn i barnehage fra mai. Så da får jeg bruke tiden til mai på å bearbeide og forberede meg på å slippe litt opp. For man skulle kanskje tro at det å levere unger til barnehage blir lettere for hvert barn? Vel, jeg kan skrive under på at slik er det ikke her. Men jeg merker at dette svangerskapet flyr avsted uten at jeg rekker å nyte, kjenne og kose meg. For jeg henger bare litt heseblesende etter føler jeg.

 

Noen ganger må jeg stoppe opp og ta meg tid til og tenke over hva jeg faktisk får til på tross av og på grunn av mitt liv og mine erfaringer. Det er når en er som svakest en ser hvor sterk man er. 

 

Dagene går til mat, lek, søvn (jeg sover når Ludvig sover) rydding, klesskift, hvile, mer lek, legetimer, matlaging, lekser, hvile, lek, stell osv… når ungene er i seng er jeg totalt tom for krefter og blir sittende apatisk i stua. Jeg har heletiden dårlig samvittighet for mailer og meldinger som jeg desverre ikke får svart på fort nok. Jeg har dårlig samvittighet ovenfor mannen som ser meg med håret i en tull og som sitter sovende i stua kl 19.30 på kvelden. Jeg har dårlig samvittighet ovenfor bloggen, venner, familie og ikke minst meg selv. For jeg har ikke tid eller ork til å prioritere meg om dagen. Jeg koser meg og nyter dagene med ungene, men noe mer en det har jeg ikke energi til. Nå skal vi ha litt ferie sammen i vinterferien noe jeg gleder meg til. Skal skrive mer om hva, senere. 

Så må jeg bare innrømme at jeg er ingen frisk mamma. Jeg er en mamma med mine utfordringer og ting å ta hensyn til. Så da får vi rett og slett gjøre det beste ut av det slik at JEG rekker og nyte og kjenne at jeg koser meg med livet mitt. Noen valg er vanskelige men riktige og ta. 

 

Crohnsglede <3 

Jeg sa at jeg skulle gi dere en overraskelse i dag også. Vel, happybox vil dele ut en happybox til en av dere! Konkurransen kommer i morgen. 🙂 Håper dere har forståelse med at jeg har det litt tøft nå, og at jeg må prioritere det som er viktigst. Det betyr at jeg kanskje svarer litt senere på meldiger eller mail, eller ikke får postet kommentarer umiddelbart.  Jeg holder også på med ting i kulissene som dere ikke får vite om riktig enda, så jeg har mange baller i lufta. Intervjuer skal også gjøres ,noe jeg ønsker og gjennomføre fordi det er viktig for meg. Så får vi mikse og trikse slik at jeg kan fortsette og gjøre det som er viktig for meg OG være en god mamma. For jeg ELSKER å jobbe med foredrag, blogg, fokus på kronisk helse og gjøre den jobben jeg har lovet jeg skal gjøre. Og selv om jeg er mamma er det viktig at jeg får mulighet til å være meg, å gjøre det som jeg liker. 

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil vil forekomme. 

​Følg min Facebook side HER.

Delinger settes stor pris på. <3

#blogg #foredrag #dårlig #gravid #mamma #syk #crohn #påtross #kamp #utslitt #hjemmemamma #ufør #barnehage #trøtt #søvn #barn #familie #valg #juli2017 #prioritere #mittliv #minhistorie #heseblesende #meg #tid #samvittighet #ibd #helse #fokus #energi #kanten #stupet #hvile #forbrede #fødsel  #nederlag #beste #alle #nei #stopp #bearbeide #forbrede #prioritere #energi #utfordringer #hensyn #valg #meg #livet 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg