STILLE FØR STORMEN.

Jeg føler overskriften beskriver utrolig mye om hvordan jeg har det om dagen. Jeg har jo fortalt dere før, at 2017 inneholder mye spennende for meg. Nå har jeg gått litt i dvale føler jeg, fordi hodet mitt er kun på det jeg skal begynne med og alt det rundt. Det er vanskelig og skrive innlegg som er personlig om jeg ikke kan dele det personlige om dere skjønner. 

Men jeg nærmer meg mer orden i hodet og gleder meg til og komme i gang. For det værste er den tiden jeg er i nå. Jeg går og tenker på om jeg er bra nok, om jeg kan bidra nok og om jeg er tøff nok det ene minuttet, for så og stå med rak rygg og si at dette passer meg perfekt det neste. Å det er så utrolig vanskelig og være positiv og rakrygget, når det gjelder noe jeg brenner så utrolig mye for. For jeg ønsker mer en noe annet og lykkes i dette. Jeg ønsker og bruke denne muligheten til å bygge broer, skaffe erfaringer og ikke minst vokse på dette selv. For er det noe en kroniker er god på så er det nederlag. 

 

Nederlag takler vi på løpende bånd fra den dagen vi får diagnose. Vi snubler, reiser oss og snubler igjen. Mitt liv har vært så fult av nederlag i løpet av disse 15 årene, at jeg sliter med og tro at det vanlige nederlaget ikke kommer. For kan det virkelig være mulig og få til noe på tross av at ingen andre hadde troen på meg? Er det mulig og skape en drøm om å gi et frø mulighet til og gro til et tre, om ikke vekst forholdene ligger tilrette? Jeg har tenkt mye på dette de siste månedene og kommet frem til at om man har nok kjærlighet, vilje og aldri gir opp dette frøet, kan det skje. 

I morgen skal jeg gå igjennom en kontrakt og skrive under den. I morgen skal dette lille frøet mitt som har vært i jorden en stund begynne og få så mye kjærlighet og omsorg som jeg overhode klarer og gi. Og kanskje, om jeg er heldig vil det begynne og gro. Jeg kan ikke si hva jeg skal gjøre fremover, men jeg innrømmer glatt at dette er virkelig klype seg i armen øyeblikk for ei som meg. Jeg skal sammen med mennesker jeg ser opp til og som gjør store og viktige ting, jobbe mot et mål. Et mål jeg gleder meg til og dele med dere når den tid kommer. 

Men nå er det stille før stormen.

woman and tornado
Licensed from: vicnt / yayimages.com

Jeg holder nesten pusten og kjenner at dette er stort for meg å få delta i. Jeg kjenner på en følelse av stolthet samtidig som jeg er livredd, livredd for å ikke være bra nok. jeg har bestemt meg for å gå inn i dette på lik linje som alt annet jeg har stupt inn i, siden jeg startet og blogge. Jeg SKAL gjøre alt jeg tror jeg ikke kan. Jeg skal bevise for meg selv at jeg er verdt og satse på. At jeg kan være en resurs og at jeg kan bidra med det jeg har mest kunnskap med. Nemmelig å være kronisk syk pasient på godt og vondt. Jeg er klar for det som venter og jeg grugleder meg. Men jeg vil aldri snu ryggen til min drøm igjen. Derfor er jeg så utrolig glad, takknemlig og ydmyk over at noen ser meg og ønsker lille MEG med på laget. Ord kan ikke beskrive hvor godt det føles og bli sett etter mange år hvor ingen ønsket og kjempe for deg. 

Nå vet dere hvorfor det er litt stille herifra, lover bedring fra nå. For nå er Ida klar for kamp igjen. Kampen for å gi IBD syke og andre kronikere den verdigheten de fortjener. Vi fortjener kun det beste, og vi fortjener at noen kjemper for oss. Jeg har blitt kjent med noen fantastiske mennesker som gjør nettopp det. Og de er klare for og kjempe med oss. Jeg er klar for og kjempe for OSS.

 

Crohnsglede<3

Følg min Facebook side HER.

Om du ønsker og holde deg oppdatert og ikke minst få med deg alt det spennende som skjer fremover, samtidig som du får et ærlig og ekte innblikk i en kronikers hverdag, er dette siden og følge. Jeg skriver om oppturer, nedturer og om livsglede og håp på tross av motgang og nederlag.  Følg facebook siden og bli med oss på kampen mot en bedre fremtid. Jeg er dyslektiker så skrivefeil vil forekomme. 

DELINGER SETTES STOR PRIS PÅ. <3

#stille #storm #kroniker #IBD #helse #crohn #crohnsglede #blogg #blogger #foredrag #foredragsholder #kontrakt #prosjekt #innflytelse #drøm #håp #stolt #takknemelig #livredd #mittliv #minhistorie #påtross #fighter #crohnsfighter #epilepsi #revmatisme #branok #bidra #tøff #rakrygget #positiv #brennerfor #fokus #personlig #mulighet #byggebroer #lære #erfaringer #vokse #nederlag #snuble #tro #mulighet #gro #kjærlighet #vilje #aldri #giopp #frøet #vokse #mål #stolthet #verdt #satse #på #ressurs #bidra #kunnskap #kronisksyk #godt #vondt #grugleder #glad #ydmyk #lillemeg #laget #kjempe #IBDsyk #ufør #verdighet #fortjener #fantastisk #oss #ulcerøscolitt #dyslektiker #

1 kommentar
    1. Dette går kjempe bra 😊😊😊 jeg har troen på deg Ida 😃 vis hvem som er sjefen og at du er kommet for å bli 💖 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg