ALT ORDNER SEG TIL JUL, SIES DET. <3

I dag har jeg hatt en god dag. Jeg har egentlig hatt helt vondt i magen med tanke på alt jeg skulle rekke før jul, uten og helt forstå hvordan jeg skulle ha krefter og tid nok. For jeg som alltid tenker at neste jul skal jeg være mye flinkere til og planlegge slik at jeg kan nyte desember, går på en smell år etter år. Kanskje har det blitt en slags tradisjon det også på en måte. For selv hvor håpløst det ser ut en stund virker det som alt bare faller på plass i grevens tid. 

I går fikk vi gjort ferdig medisterkaker og saltet ribba. I dag har jeg utrolig nok fått gjort rent og pyntet til jul. Nå sitter jeg i stuen med tente lys, det lukter jul og jeg føler meg sikker på at vi kommer oss i mål i år også. Selv om vi har mange julegaver og kjøpe igjen og selve julemat handlingen gjenstår, men vi har 3 dager til på oss. Også er det rart med det, jeg stor koser meg  med disse tradisjonene. 

 

Også har jeg lært meg til noen ting i årenes løp. Ingen bryr seg om jeg har byttet gardiner, vaska tak eler tømt kjøkken skaper. Jeg prioriterer det som er viktigst og lukker øynene for resten. For er det en ting som er sikkert, så er det at jul blir det uansett. I går var jeg hos legen for og få nye resepter på medisiner og hadde en koselig prat. Jeg er utrolig heldig med mitt legekontor. Jeg har kjent på hva det vil si og ikke ha lege som kjemper din sak, derfor blir det og ha en god lege nesten uvirkelig. Skal skrive litt om forholdet til lege og hvordan det forandrer seg i det du blir kroniker i morgen. 

Tenkte jeg også skulle ha en spørsmåls runde om litt. Så har du spørsmål til meg så send meg en melding på crohnsglede på Facebook, eller legg igjen en kommentar her på bloggen.(jeg kommer ikke til og godkjenne kommentaren da jeg vil holde spørsmålene hemmelige)  Er det noe du lurer på ang sykdom, meg, bloggen eller lignende så fyr løs. Jeg svarer på noen av de i første omgang. (spørs hvor mange det blir) Å om det er noen som lurer på noe, eller vil skrive til meg så gjør gjerne det. Jeg svarer alle og gjør det så fort jeg kan. 

Jo, må fortelle en ting til. Jeg er så heldig at jeg skal til Larvik´s beste fotograf (i mine øyne) over jul og ta bilder til bloggen. Gleder meg til og få noen skikkelige bilder for og si det slik. Også er jeg klar for spennende oppdrag i januar som jeg gleder meg til og fortelle dere om etterhvert. Men nå skal jeg nyte ro i stua. Blogges i morgen. <3

 

Crohnsglede<3

Følg min facebookside HER.

Jeg skriver blogg om livet som kroniker på godt og vondt. Jeg skriver om forskjellige tema som jeg ser på som viktige for oss som lever med sykdom og utfordringer. Alt fra smerter, livsmestring, nav, ensomhet osv.. Jeg holder foredrag om livet mitt og om livsmestring på tross av utfordringer. Jeg ønsker og sette fokus på en gruppe mennesker som fortjener og bli sett og satset på. Jeg er dyslektiker så skrivefeil vil forekomme. 

#jul #blogger #blogg #familie #kroniker #livet #syk #sykdom #crohn #epilepsi #revmatiker #crohnsglede #foredrag #foredragsholder #IBD #helse #opptur #nedtur #fornøyd #sliten #goddag #krefter #fighter #crohnsfighter #påtross #mittliv #minhistorie #tradisjon #smell #pyntet #lege #resepter #legekontor #takknemlig #tanker #uvirkelig #fotograf #spørsmål #svar #oppdrag #januar #spennende #vårkamp #fremtid #fokus 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg