OM FIRE DAGER DRAR JEG, JEG ER FORBEREDT!

Om fire dager drar jeg til Oslo. Ikke alene men med eldste på 7 og med mannen min. For på lørdag så skjer det noe i Oslo spektrum som min datter har gledet seg til nå i langt tid. Nemmelig Markus og Martinus konsert! Egentlig var det meningen jeg og Elida skulle dra alene men pappa’n er med på hotellet. Vi skal faktisk være på hotell tur i Oslo i hele helgen, bare Elida, mamma og pappa. Elida er jo storesøster til to så hun har ønsket seg alenetid med oss lenge.

 

Det er ikke så lett og få til, for vi har ikke flust med barnevakter. Men nå skjer det altså. Jeg gleder meg så til litt tid med Elida. Vi har to billetter til konserten og planen er at jeg og henne skal dra sammen og pappa’n være på hotellet eller møte noen venner. Allikevel er det nå en gang sånn, at  jeg er syk. Derfor vet jeg ikke om kroppen min spiller på lag på lørdag.

Jeg har funnet ut at reserveplan er altid en god ting. For det gjør faktisk meg roligere. Da vet jeg at om noe skjer så har vi en plan B. Så Robert er med som min reserveplan, samtidig som vi får denne etterlengtede tiden med Elida. Isak og Ludvig skal kose seg hos besteforeldre til helgen. Jeg har troen på at vi får en fantastisk helg. 

 

Jeg bruker tiden opp mot helgen, til å gjøre minst mulig. Jeg sparer energi, rett og slett. Her er det prioritering som er tingen. Jeg er forberedt på ALT som kan gå galt noe som gjør meg trygg,  men jeg lar det ikke stoppe meg. For jeg kan klare det meste med tilrettelegging og planlegging. Jeg har skrevet litt om det før på bloggen, for før lot jeg redselen for uhell, situasjoner eller smerter hindre meg i og delta i livet. 

Jeg har lovet meg selv at det ikke skal skje igjen. Klart jeg må avlyse, avbryte og tilogmed gå på en skikkelig smell innimellom, men det skal ikke hindre meg i og leve. For oftest går det jo bra! Og tenk hva jeg gikk glipp av om jeg ble hjemme de gangene det gikk som en smurt? Jeg lyver om jeg sier det ikke koster mye for det gjør det. Jeg vet jeg kommer til og kjenne på redsel og jeg vet jeg kommer til å være veldig sliten etter konserten. Men fy søren, det er jo så verdt det. Selv med et fall eller to, er det verdt det. For seierens er fler en fallene. 

Jeg har gått glipp av nok i mitt liv, jeg forbereder meg på det verste men håper på det beste. Uansett, Oslo om fire dager kommer jeg. 

Oslo City Hall in central Oslo
Licensed from: gary718 / yayimages.com

 

Crohnsglede <3 

blogges mer i kveld måtte bare fortelle. I kveld skal jeg blogge om et utrolig viktig tema. Gleder meg til og dele mine tanker med dere. Følg min Facebook side HER. Om du ønsker og følge bloggen min er det enkleste måten og få mine nyeste blogginnlegg. I tillegg ligger alle mine gamle innlegg der også. Jeg er dyslektiker så skrivefeil forekommer. 

Delinger blir satt pris på. <3

#kronisksyk #kroniker #syk #sykmamma #mamma #helgtur #hotel #oslo #markus&martinus #konsert #planlegging #tilrettelegging #planB #forberedt #klar #crohn #crohnsglede #blogger #blogg #ibd #epilepsi #revmstisme #fall #uhell #alenetid #oslospektrum #dyslektiker #helse #påtross #mittliv #minhistorie #minkamp #prioritering #avlyse #mamma #pappa #foreldre #storesøster #livsglede #hverdagslykke #håp #reserveplan #besteforeldre #barnevakt #redsel #sliten #stolt #livet 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg