JEG HAR LITT OG HENGE FINGRENE I OM DAGEN FOR OG SI DET SLIK….

I dag har jeg hatt en slitsom dag. Formen min er egentlig veldig uviktig når et av barna er syke. Ludvig på 1 år er astmatiker og med dette været som er kommet nå, så har vi en gutt som et TETT. Vi har forstøver til han, hvor vi gir han medisiner slik at han får lettere for og puste. 

Men det stopper liksom ikke der, for verdens søteste 1 åring. Han er nemelig atopiker også. Altså han har masse eksem som klør, er betent og gir masse ubehag. Lille koseklumpen vår gråter MYE, sover LITE og er VELDIG mamma dalt. 

 

Så nå har ho mor brettet opp armene og satt seg selv på vent. For en mamma er det uutholdelig når ungene sliter og det vi kan hjelpe han med, tar så lang tid før virker. Nettene består av gråt, stryking, trøstig og mye kos. Robert hjelper til så godt han kan, men han drar på jobb kl 05.00 om morgenen, så er liksom ikke bare å overta nattvåkingen heller. Også er det noe rart med disse mamma’ne da. Vi er liksom best når ting er tøft og vanskelig. 

 

Så jeg går rundt og føler meg som en skikkelig utslitt og opvridd vaskefille. Men jeg kunne ikke tenkt meg å vært noe annet sted en å dele nattetimene med han. For jeg vet at jeg hadde ikke sovet lell, om jeg hadde hørt han gråte hos Robert. 

Så her går det i smøreregime, astmamedisiner, snørr og tårer. Men vi koser oss masse. For alle som har barn vet også at med sykdom følger det en gode: nemmelig masse kos med ellers aktive krabater. 

Har egentlig masse og fortelle dere men tar det i morgen. Ønsker dere en nydelig natt.

 

Crohnsglede <3

følg min Facebook side HER. Jeg blogger om livet som kronisk syk, om å være mamma til 3 troll og ikke minst om livsglede på tross av sykdom og utfordringer. Jeg er dyslektiker så skrivefeil vil forekomme. 

Delinger settes pris på. <3

#kroniker #crohns #ibd #helse #kronisksyk #crohnsglede #fighter #crohnsfighter #fuckcrohn #mittliv #minhistorie #sykdom #astma #atopiker #mamma #kjærlighet #søvnløs #tårer #snør #selvfølglighet #kjærlighet #kos #trøtt #foreldre barn #påtross #livsglede #dyslektiker 

4 kommentarer
    1. Ah,lille Ludde <3 håper at det vil bli bedre etterhvert. Har dessverre verken kunnskap eller råd å komme med. Pleier små barn å vokse av seg både astma og atopisk eksem?

    2. Silje S: Ja heldigvis så er det stor mulighet for at han blir frisk. Isak var jo også astmatiker. Han fjernet jo mandlene i april og har ikke brukt astma medisiner etter det! Er helt fantastisk. Blir ildprøven nå da. Høst/vinter er liksom verst. Men foreløpig er han i tipp topp form. Jeg regner med Ludvig vokser det av seg. Håper i allefall det. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg