NÅ ER DAGEN HER, OG JEG GRUER MEG!!!

Så var det tid for det jeg alltid gruer meg til. Som gir meg mareritt, høy puls, uro og følelsen av å være liten. Jeg har hatt morbus crohn i 15 år, jeg vil tørre påstå at jeg har blitt ganske god ekspert på min kropp. Å kanskje det også er grunnen til at jeg blir så nervøs. Fordi det for meg er så personlig. Det er livet mitt, min helse og min hverdag det er snakk om. 

A worried and afraid
Licensed from: BDS / yayimages.com

Også har jeg møtt på noen leger i disse 15 årene som virkelig har gitt meg tårer, angst og følelsen av å være ubrukelig liten. Heldigvis har jeg disse gode møtene med leger som lytter, som vil det beste for pasienten. Å herlighet som jeg prøver å psyke meg opp til disse legetimene, med nye leger jeg aldri har møtt før. Å mulig er det også litt av problemet her. For jeg mener at vi kronikere fortjener en lege som følger oss, også ved innleggelse. Hvor mange ganger jeg har vært innlagt å leger forandrer behandlingsløpet etter sin egen vilje og mening. Dette skaper uro og følelsen av usikkerhet for pasienten. 

Doctors visiting a female patient in hospital
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com

 

I allefall for meg. Jeg er en av de som er usikker på at legen vet best innimellom. Ikke fordi jeg ikke tror de gjør jobben sin godt, men fordi de ofte glemmer å se hele bildet. Jeg har blitt satt på medisiner som har krasjet med epilepsi medisinene mine f.eks. Noe som var utrolig skremmende. Da føler en seg ikke godt nok ivaretatt.

Men nå er det nytt sykehus som følger meg opp, et sykehus som jeg har hørt mye bra om. Derfor prøver jeg å puste rolig, jeg prøver å blunke bort tårene å presse disse dårlige minnene tilbake i langtidsminnet hvor de hører hjemme.

Håpet er jo at dette sykehuset ikke har gitt meg opp! At de fortsetter å prøve ut ting å se muligheter å ikke hindringer. For jeg er vel verdt det? Mitt liv er vel verdt det? Å ikke minst muligheten til en god hverdag er verdt det. 

Hvordan det går får dere høre i et blogginnlegg senere. Følg meg gjerne på snap. Der deler jeg små glimt av dagen min. Søk opp Crohnsglede og legg meg til. 

 

Crohnsglede <3

Følg min Facebook side HER. Der legger jeg ut alle blogginnlegg først. I tillegg legger jeg ut andre ting som ikke kommer ut på bloggen men som er relevant. Følg meg da vel! 🙂 jeg blogger om livet som kroniker på godt og vondt. Om å ha drømmer og mål på tross av hindringer. 

del om du har lyst. <3 

 

#legetime #kontroll #redd #angst #sykehus #crohn #helse #doktor #lege #crohnsglede #blogger #minhistorie #mittliv #kronisksyk #kroniker #ibd #håp #fremtid #redsel #fighter #crohnfighter #kjempe #tøft 

7 kommentarer
    1. Kjære Ida jeg føler med deg og krysser fingre og tær på at du får et fint sykehus opphold 😊
      Jeg håper og tror at dette vil bli en god opplevelse for deg, masse lykke til 💖💖💖
      Vi alle heier på deg 😃 klem

    2. Kom tilfeldigvis over bloggen her. Supert med blogger som ikke bare skriver om sminke og hår. Men om virkeligheten. Håper du får enda flere lesere, for slike blogger fortjener å bli lest. 🙂

    3. Tvi tvi Ida! Ber om at du får et bra legebesøk og at de fortsetter å prøve å gi deg en lettere hverdag 😘😇

    4. Takk til Dr.Kumola for å hjelpe meg med å få kona tilbake, min kone begynte å opptre veldig rart, alt det lille hun blir sint og hun fortalte at hun ville flytte ut. Hun flyttet til slutt ut og ting ble vanskelig for meg at jeg ikke kan lyve. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjøre før jeg så en annonse av Dr.Kumola og hvordan han hjalp folk. Jeg kontaktet e-posten hans ([email protected]) og fortalte ham alt. Han forsikret meg om at jeg vil få henne tilbake etter trolldommen. Jeg gjorde alt profeten fortalte meg. Min kone kom hjem to dager senere, hun sa at hun ikke visste hva som kom over henne, vi er sammen igjen Takk til Dr.Kumola for at jeg fikk min kone tilbake. Kontakt e-posten hans ([email protected]), han er en flott stavebeslag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg