SKAL DU SETTE KJEPPER I HJULA FOR MEG NÅ?

I morgen er det en dag jeg både gruer meg, å gleder meg til. I morgen skal jeg holde foredrag for en hel haug skoleelever. Foredrag om livet som kronisk syk med morbus crohn på godt og vondt. Å holde foredrag er virkelig noe jeg har lyst til å fortsette med fremover. Å jeg er så heldig at jeg har flere spennende foredrag for større og mindre grupper denne måneden. 

Men så er det denne crohnsen da. Jeg skal være helt ærlig på at jeg er livredd for at den skal melde sin ankomst når den er minst ønsket. Jeg prøver å ikke tenke på det, likevel kommer denne redselen snikende. Redselen som har blitt virklighet så mange ganger. I morgen skal jeg holde et foredrag for ca 200 stykker. Å selv hvor forberedt jeg er så kan jeg ikke styre det. 

Anxious looking woman
Licensed from: Freelanceimages / yayimages.com

 

Nå skal jeg heldigvis få dra inn til Asker hvor jeg skal få treffe noen hyggelige mennesker, som jeg har flere samarbeid med i fremtiden. Jeg er bedt inn til dem sine lokaler for lunsj. Noe jeg rekker før foredraget, da det er i nærheten av hverandre.. Å møte dem først vil nok gi meg litt mer ro. Jeg har bestemt meg for at dagen i morgen skal nytes. Jeg SKAL gjennomføre det på den beste måten jeg kan. Å jeg har alltid vært ei som har gjort det beste jeg kan. 

Jeg forbereder meg så godt jeg kan for i morgendagen. Ingen overraskelser skal være uten løsning. Jeg gleder meg til å holde foredraget, jeg gleder meg til å få engasjere en så stor gjeng ungdommer. Kanskje vil de få noe å tenke på? kanskje vil de lære noe også. Men det viktigste jeg håper de tar med seg i morgen er at ting ikke bestandig er slik vi antar. At utsiden ikke bestandig matcher innsiden. Vi kronikere bærer masken med stolthet. Vi later ikke som vi er syke, vi later som vi er friske. 

 

Følg med på snap i morgen. Holder dere oppdatert og vil selvfølgelig gi dere et innlegg i morgen kveld. Jeg håper kroppen er på min side, å om den ikke er det så skal jeg takle det også. Dette har vært en av mine drømmer i mange år. Bloggen har åpnet mange dører for meg. Jeg har blitt kjent med så mange fantastiske mennesker, jeg får gjøre mange spennende ting som jeg elsker å gjøre. Å jeg er så rørt over at noen har tiltro til meg å ønsker meg til å bidra. Jeg lover å gjøre mitt beste…

Crohnsglede <3

Tro på at det umulige er mulig. 

​Lik min Facebook side HER. Der legges alle blogginnlegg ut. Delinger blir satt stor pris på. Jeg har dysleksi så skrivefeil kan forekomme. Takk for at dere er med meg på reisen min om å spre ærlig og viktig informasjon om en sykdom få vet nok om. 

#foredrag #drømmer #klar #håp #bidra #fremtid #foredragsholder #ungdommer #crohns #figther #crohnsfigther #crohnsglede #fuckcrohns #vidregående #minhistorie #ibd #helse #kroniker #redsel #kanikkestoppes #livet #stort #detumuligeermulig #forbredelser #gruer #glede 

6 kommentarer
    1. Kjære Ida,
      Jeg er en av lærerne som var tilstede å hørte på ditt varme, ærlige, viktige og ikke minst modige foredrag i dag. Du berørte meg sterkt og du berørte elevene. Jeg beundrer deg for den viktige jobb du gjør ved å sette fokus på en tabubelagt sykdom. Håper og tror at elevene kan komme med mange gode og nye forslag som hjelp på veien. Masse lykke til videre og tusen takk! Varm klem Marica

    2. Marica Rastad: så utrolig koselig tilbakemelding. Jeg hadde gledet meg å gruet meg veldig. Er jo veldig personlig. Men jeg hadde et godt publikum. 🙂 gleder meg til å høre hva de har funnet på. Takk for at dere ville høre på meg. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg