DAGEN DU FORLOT MEG…

Du forsto nok ikke hvor mye du såret meg den dagen du gikk inn i heisen på sykehuset. Den dagen var du en egoistisk drittsekk. Jeg hadde stolt på deg, jeg hadde betrodd meg til deg å jeg så opp til deg som menneske. De dagen du forsvant ut av mitt liv glemmer jeg aldri. 

Du og jeg var liksom verken ja eller nei. Vi fant liksom aldri helt ut av hva vi ville. Det eneste vi begge viste var at vi trivdes i hverandres selskap Når jeg ble syk forandret du deg fort. Du trakk deg vekk fra meg å hadde aldri tid til å komme på besøk. Alikevel sendte du meldinger som varmet mitt hjerte eller ringte meg bare for å prate. Når jeg hadde det som jævligst ønsket jeg meg til deg. 

waving hand to good bye
Licensed from: Istanbul2009 / yayimages.com

 

Vet du at den dagen du kom til meg for siste gang hadde jeg en av de jævligste dagene i mitt liv? Vet du at den dagen hadde jeg trengt en venn  som støttet og kunne gi en klem. Jeg hadde gått igjennom undersøkelser som for meg kunne sammenlignes med overgrep og tortur. Jeg var så sliten å redd. Derfor ble jeg så glad når du ringte. Men du skulle ikke komme for å være støttende eller grei. Du kom for å si takk for deg. 

På en av de værste dagene i mitt liv valgte du å komme inn på sykehuset til meg for å si at du ikke orket å forholde deg til sykehus. at det ble for vanskelig for DEG å være på besøk der. Du taklet det rett og slett ikke. Vet du at den dagen forsvant all min respekt og føleser for deg. Du gikk fra å være et menneske jeg ikke ville vært foruten, til å bli en egoistisk fjott. Du ga meg en klem reiste deg for å gå. Du sviktet meg så til de grader å jeg hadde vanskligheter med å forstå. Du kunne da ikke mene at alt var over nå?

A shoulder to cry on.
Licensed from: 72soul / yayimages.com

 

Jeg håpte en stund at du angret, at du skulle komme tilbake til meg. men etterhvert som tiden gikk, forsto jeg at du og jeg var over. Nok et menneske jeg var glad i, hadde tatt den veien som var enklest for seg selv. Jeg var så lei meg, sint og forbanna. Jeg lurte ofte på om du tenkte på meg, om du savnet meg slik som jeg savnet deg. 

Du forlot en venn når du var trengt som mest. Du sviktet meg… 

Jeg mistet mange nære venner disse årene på sykehus. Denne beskriver bare en av de tøffe hendelsene. Jeg var 18 år ca når dette skjedde. 

Crohnsglede <3

Følg min facebook side HER. Del siden min med venner om du har lyst. 🙂 følg med i morgen. Da kommer det et viktig innlegg. Høsten er full av spennende ting å jeg GLEDER meg til å kunne dele det med dere. Jeg er dyslektiker så skrivefeil kan forekomme. 

Ingenting er umulig, om du har tro på det umulige. 

#blogger  #helse #crohns #crohnsfigther #figther #vennskap #slutt #savn #skuffet #sykdom #ibd #sykehus #feig 

 

5 kommentarer
    1. Det er fælt at du måtte oppleve det da du lå på sykehus. Ren og skjær egoisme. Vær veldig glad for at han ikke er i livet ditt. Og venner som trekker seg unna er ikke verdt ei sur sild.
      Jeg leser innleggene dine så fort de kommer.Nå.
      Første gangen tenkte jeg Chrons glede! Jeg trodde ikke mine egne øyne. Jeg har hatt et alvorlig forløp og er syk. På et tidspunkt prøvde jeg å ta livet av meg pga sykdommen. Chrons glede tenkte jeg. For noe sprøyt.
      Der tok jeg alvorlig feil og det er godt å kunne følge noen som ser lyspunkter. Det smitter. Fortsett å blogge, og ta gjerne en titt innom min blogg frukanelbolle.blogspot.no – Jeg blogger om alt mulig useriøst og seriøst. Hverdagshumor med en liten dose ironi. Ikke selvhøytidelig ihvertfall:-D Ha en finfin dag. Og takk.

    2. Det er i de tunge tider man kan skille klien fra hveten. Det er da du lærer å kjenne vennene dine. <3

    3. Trine Jørgensen: då hyggelig å høre. Jeg har valgt navnet med omhu. Jeg har også ønsket å dø. Livet mitt var jævelig! Men så har jeg snudd litt på tankegangen, har tatt tak i meg selv å funnet ut at crohns er ikke meg. Jeg har crohns for resten sv mitt liv. Men det betyr jo ikke at livet er over. Livet vil aldri bli som før. Sykdommen herjer å jeg sliter men herlighet å godt det er å leve. Jeg voldsom 80 åring tenke på alt jeg har gjort på tross av sykdommen. Ikke tenke på alt sykdommen tok fra meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg