HØSTEN BLIR IKKE SLIK JEG HADDE TENKT…

I høst skulle jeg egentlig levere to barn i BHG å ei på skole. Jeg skulle bruke mye tid på bloggen, på mine drømmer og på å få satt lys på en del viktige saker. 

Men som jeg har skrevet før blir noen ganger ting anderledes en vi først planlegger. Jeg har hatt en vond klump i magen siden vi søkte Ludvig (minstemann) inn i bhg. Ikke fordi han ikke ville hatt det bra der, for det er jeg sikker på. Men fordi Ludvig er veldig allergisk for melkeprotein. Han blir kjempe syk å veldig små mengder skal til. Selv vi klarer ikke å passe godt nok på. Et lite øyeblikk med storesøsken kan være nok til at uhellet er ute. Å når ikke jeg klarer det, hvordan vil det gå i barnehagen da? Smuler av mat, hender som har tatt på pålegg med melk, leker som deles osv… 

 

Avgjørelsen ble tatt i Italia. Ludvig ble smurt med solkrem å jeg skulle bøye meg ned for å hente vann. Plutselig sitter Ludvig med solkremen i munnen. Der og da tenkte jeg ikke over det, men i løpet av kort tid begynte Ludvig å sutre. Han ble klam i huden å vi trodde han var trøtt. Mine foreldre var der å mamma tok han inn i leiligheten å sto i kald luft. Når jeg kom inn så jeg tårene hans randt  kontinuerlig, han var rødprikkete å hovenet opp i annsiktet. En kjapp avgjørelse ble tatt med å gi medisiner og få Ludvig i dusjen. Få dusjet av han alle mulige spor av melk.

ludvig gråt og ble veldig trøtt, noe han pleier etter å ha fått i seg melk. I tillegg sikler han å var kvalm. Vi rakk å unngå oppkast den gangen men stortsett kaster han veldig opp også. Den kvelden ble jeg og Robert enige om at Ludvig blir hjemme et år til. Noen ganger må planer forandres litt på. Jeg vil fortsette å satse på det jeg tror på og har en drøm om. Men jeg vil ha en liten gutt på 1 år sammen med meg som vil ha første prioritet. 

Også må det jo også nevnes at jeg er ikke frisk. Å ha en gutt hjemme vil også gi utfordringer med at jeg vil bli veldig sliten. Jeg elsker å være mamma, jeg nyter virkelig den delen med å ta del i å forme et menneske. Men det betyr også at jeg må sette meg bakerst i køen, igjen. For jeg VET jeg vil bli sliten og lei. Jeg VET at jeg vil føle meg oppspist og ensom. Derfor er det å ha bloggen en god ting. Den kan skrives på når jeg har tid og ork. I tillegg har jeg masse andre ønsker for fremtiden. 

 

Men Ludvig trenger å ha trygghet rundt mat et år til. Så om jeg blir litt borte i mammatåka så redd meg ut igjen! Jeg vil ikke drukne, jeg er opptatt av å kunne fortsette å være Ida. 

Høsten er full av spennende ting. Jeg er klar for å ta fatt på mange tabuer og vanskelige tema i tillegg til flere møter om fremtiden og bloggen. Hva tiden bringer vet jeg ikke, men klar det er jeg. Med en 1 åring under armen og doen i nærmeste omkrets er jeg klar til å spre Crohnsglede med mine barn på 7, 4 og 1 år  med meg. Også må jo Robert også nevnes, han stiller opp slik at jeg kan få tid til blogg og meg på kveldstid. 

 

Som skrevet før blir livet til når vi går. Noen ganger blir fremtiden andeledes en vi ser for oss men det kan også åpne noen dører som fører til noe fantastisk. Man må bare tørre å åpne dem. 

Crohnsglede <3 

 

legg deg til på min side på Facebook. Søk opp crohnsglede å lik siden min. Snart 500 likere å jeg håper på fler. Sammen kan vi spre budskap og informasjon om tema mange trenger å lære om. Jeg er også å finne på Instagram, snap og Twitter. Setter pris på leserne mine og på at dere deler innleggene mine. 

TAKK! Jeg er klar til kamp. 

#crohnsglede #crohns #kroniker #fuckcrohns #kamp #allergi #barn #barnehage #uforutsett #høst #mamma #familie #kamp #frentid #drømmer #ingentingerumulig #takknemelig #fremtid #mål #tabuer #åpenhet #nofilter #ærlig #ekte #hererjeg 

12 kommentarer
    1. Jannicke: det er melk i mye, men var nok at vi hadde tatt i solkremen. (Ungene hadde akurat spist is) men ha, er melk i såpe, kremer, kosmetikk osv… Begredelig egentlig.

    2. Det er da merkelig hva man skal ha melk i! Skjønner veldig godt hvorfor dere velger å ha minsten hjemme ett år til! Sender deg en klem, og håper du får til det du vil, selv med minsten hjemme <3

    3. Uffda, Ludvig høres hyperallergisk ut! Skjønner godt at dere velger å ha ham hjemme en stund til. Håper dere sørger for gode melkeerstatninger så han får i seg nok vitaminer og proteiner eller s 😀
      God sommer og lykke til når høsten og hverdagen kommer!
      Heltvanligpappa

    4. Den der skjønner jeg. Det er bare en magefølelse som får en til å gjøre/ikke gjøre ting. Og selv om vi må ofre ting så finnes det ingen alternativer. Min gutt tåler ikke melk heller (men langt fra så ille) og han har vært utrolig flink fra bitteliten å passe på det selv. Dere kan lære han opp. Supermamma du<3

    5. Jeg liker “devilhorn” uttrykket til Elida 😀 Hadde vært morro og ha et medlem til i nær familie som tilba metal sjangeren som meg 😉 😛

    6. Freshsister: takk. Hva gjør vi ikke for disse barna? Søskena har blitt veldig flinke. Spør om det er melk i alt om dagen. Blir naturlig å lære opp Ludvig også. 🙂

    7. Heltvanligpappa: ja Desverre. Vi har EPI penn til han. (Adrenalin) Ludvig har astma (ganske kraftig) og er atopiker også så han følges opp av overlegen på barneavdelingen her vi bor. Vært godt å ha dem fra han var borte liten. Første gang han fikk astmaproblemer var han 3 mnd. Ikke gøy… Ludvig er for tidlig født så mulig det er årsaken til at han sliter. Han får alt han trenger på resept å blir som sagt fulgt godt opp. Vi skal kose oss hjemme med å hente storesøster på skolen, mellomste i BHG å hjem å lage middag til pappa’n kommer fra jobb. Back to The 60. 🙂 hehe… Uff, Godt han pappa’n i huset er flink til å hjelpe til, å gi meg egentid.

    8. Jeg venta også med å sende min minste mann I barnehagen av samme grunn. Melk egg å soya allergi. Heldigvis har de følgt de opp I barnehagen. Kos deg hjemme med gutten din å stå på. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg