LIVET BLIR TIL NÅR VI GÅR…

Litt skjelven er jeg nå kjenner jeg. Dagen før dagen. I morgen er jeg å finne i VG! Jeg er ikke hjemme en gang så håper noen av dere kan sende meg et bilde eller to av reportasjen.

 

Jeg har lest teksten, men ikke sett bilder. Krysser fingre for at det ble bra. Nå vil jeg benytte annledningen til å si at artikkelen er possitivt ladet. Det betyr ikke at jeg aldri har dårlige dager eller aldri er dritt lei. Om noen har fått det inntrykket ønsker jeg å si litt om det. 

For jeg har virkelig et liv som er langt i fra rosenrødt. Men jeg prøver å være possitiv. Jeg mistet 8 år av livet mitt på å hate, være sint og mislike livet mitt. Jeg tillater meg ikke ned ditt igjen. For selv om livet mitt ikke ble slik jeg hadde tenkt, selv om livet mitt er fordømt tøft så har jeg det veldig bra. Jeg tok et valg mellom liv og død for snart 9 år siden. Jeg valgte livet å har bestemt meg for å gjøre det livet jeg har så fantastisk som mulig. For det er kun mine forventninger til livets innhold som setter begrensninger for meg. 

 

Lykke er for meg noe helt annet nå enn hva det var før jeg ble syk. Men jeg har et bedre liv nå en det jeg hadde før jeg ble syk fordi jeg setter pris på livet. Jeg vet livet er i dag, for i morgen kan jeg bli slått i bakken. De dårlige periodene skal jeg ha gode dager å se tilbake på. Jeg vil ikke angre på noe, jeg er selv ansvarlig for mitt liv og min lykke. 

Så livet mitt er beintøft men alternativet er jo mye værre? Jeg lever! Jeg er mamma til 3 nydelige barn, jeg har verdens beste mann og en familie jeg er glad i. Jeg har venner jeg ikke kan beskrive hvor mye jeg beundrer. Hvordan kan jeg da ikke være glad? I 3 år lå jeg omtrent på sykehus uten stopp. Ikke fikk jeg spise, ikke klarte jeg å dusje meg selv eller gre mitt eget hår. Jeg levde på morfin og intravenøst næring sammen med en haaaaug medisiner. Jeg vet hvor jævelig livet kan være, jeg vet følelsen av at død må være bedre en et liv. Derfor vil jeg sette pris på selv en dårlig dag. For noe possitivt er det selv med den dagen. 

Jeg velger å skrive bloggen for å gi dere innblikk i mitt liv. Jeg har valgt å sette fokus på det jeg kan å ikke det jeg ikke mestrer. Det betyr ikke at jeg er frisk, det betyr bare at jeg har valgt å leve. 

 

Husk VG i morgen. Der finner dere crohnsglede (Ida Vindstad) <3 

Takk for at dere følger meg på veien min. 

Crohnsglede <3 

legg deg til på siden min på Facebook. Crohnsglede, der legger jeg ut alt av innlegg og konkurranser etterhvert. I tillegg vil det være mye spennende ting fremover. 🙂 

jeg er også å finne på Instagram, Twitter og snapp. Følg meg i livet mitt om du har lyst. Om du finner skrivefeil så er jeg en stolt dyslektiker som ikke lar det stoppe meg i å gjøre det jeg elsker. Nemmelig å skrive. 

Gjør livet ditt til noe du kan være stolt av. 

#vg #media #kroniker #livsglede #crohns #epilepsi #crohnsfigther #figther #ibd #kamp #figther #stolt #dyslektiker #avis #glad #spent #forklaring #livsmot #død #vei #fortid #nåtid #fremtid #livetsgleder #lyst #syk 

7 kommentarer
    1. Vel det blir sikkert fint med VG osv fint innlegg men ikke alle syntes publisitet som dette er så kult, jeg liker ikke slikt men du syntes det er kronen på verket, og det skal du ha honør for, jeg liker ikke slikt men det er vel forskjellig fra meneske til meneske 🙂 men jeg liker dine innlegg så skal ikke bare si negative saker og ting og jeg har sikkert like mye dritt i livet mitt som du, men jeg orker ikke å skrive om alt å fryde meg over det som er så jævelig.
      Men det er fantastisk at VG gidder i skrive noe som helst fornuftigt.
      Men go on Ida du har mann , og barn så tror ikke din verden er så forferdelig som det gis inntrykk av 🙂
      Alt dette du har kan jeg bare drømme om så tror ikke det er så ille for deg, men du er flink til å skrive for deg så da ser det ut som hvor fælt alt er men du har overlevd og kjempet i mot å skal fremstilles som en helt 🙂
      Men dette er bare noe som kommer fra levra, og ikke er etisk bra skrevet men som blir skrevet fra et menesk i en dustete sinstilstand Ida sorry er ikke ment som noe dritt om deg men utrykkelse bare fra meg! Du er et godt og fint meneske som jeg ønsker alt godt, dette bare falt ut, som måtte komme på papir form:)
      E.D

    2. Eivind: syntes nok ikke det er kronen på verket Eivind. Men når man velger å skrive en blogg å er en blogg som er offentlig er det klart det er gøy når en blir intervjuet og lagt merke til. Jeg har en stor drøm, for å nå den må jeg selge meg selv.

      Jeg har et ønske om en bedre fremtid for unge og eldre som blir nydiagnoserte. Et bedre støtte aperat som kan hjelpe en å takle livet på en god måte. Jeg sier ikke jeg har det bedre eller værre dn noen andre. Den målestokken der funker ikke da vi ikke kan leve noen andres liv en våre egene.

      Det jeg ønsker med bloggen er å gi et innblikk i hvor tøft og vanskelig jeg har hatt det og fortsatt har det men samtidig at en kan ha et godt liv. Jeg ønsker at bloggen skal vokse, jeg har en drøm om å kunne jobbe med det jeg elsker å det er å informere og motivere. For å få til det må jeg promotere.

      Jeg setter pris på innspillene dine men ikke tro det er suuuuper viktig for meg som person. Det er viktig for meg for at andre som sliter kan komme i kontakt med meg slik at de kan få det håpet eller støtten de kanskje trenger.

      Ønsker deg en fin dag.

    3. Hei 🙂 For noen uker siden fikk jeg påvist crohns, så når du skulle komme i VG måtte jeg jo kjøpe det 😉 Vil tro det er ganske naturlig at man leser det man kommer over sånn i starten av ett sykdomsbilde.. Kjempefine bilder av deg, og jeg elsker positiviteten din. Når det er sagt ble jeg bittelitt skuffet over innholdet :/ Hadde nok trodd og håpet det stod litt mer om selve sykdommen. Symptomer, hvordan man kan leve godt med sykdommen osv.. Mamma leste artikkelen før meg, og sa hun ikke forstod helt.. Så når jeg leste artikkelen etter henne, skjønte jeg hva hun mente,, Hun hadde trodd hun skulle lære litt mer om sykdommen.. Vet at du ønsker å fokusere på det positive, og det respektere og forstår jeg godt. Blir likevel kjempeglad om du gjerne skriver mer om sykdommen når du føler for det 🙂 Keep up your positivity <3

    4. Hege: skjønner du ble skuffa. VG ville ikke fokusere på selve sykdommen i det hele tatt. De ville gå på sykdommer og tilstander sjenerelt. Det skulle ikke handle om sykdom men om mestring på en måte. Jeg kan Desverre ikke velge vinklingen. Men flere viktige intervjuer er i anmarsj. Også vet jeg ikke om du leste om meg i Allers? Desverre er det med innhold vanskelig. Håper du kan få masse nytte av bloggen. Ligger masse innlegg om sykdommen og om livet med den her.
      Samtidig vil det komme mer fremover. Jeg ønsker å få frem et ærlig bilde. Håper noen av media er tøffe nok til å ta den. 🙂 takk for tilbakemeldingen. Jeg burde også vært mye klarere på at inneholder ikke handlet direkte om crohns. Om du lurer på noe så ikke nøl med å ta kontakt. Både her på bloggen og på Facebook. Ønsker deg en fin kveld. Ida

    5. Hege: åser kommer mer om sykdommen nå når jeg kommer hjem fra ferie. Har masse liggende å vente på meg nå. 🙂 bare å følge med. I mellomtiden kan blogginnlegget fuck crohns men hva er det for noe være litt til info.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg