DETTE HAR JEG GLEDET MEG TIL Å DELE MED DERE.

Hei dere. 

Jeg er bare raskt innom for å fortelle dere noe. Føler jeg har holdt det hemmelig lenge nok. For å være helt ærlig var jeg nesten i tvil om det ble noe av, da fotograf aldri ble avtalt.

Sent i går kveld ble det 100% sikkert. I dag kl 16.00 skulle fotografen komme. Jeg har hatt 3 unger hjemme, pakket til hele hurven for mange uker på tur. Med andre ord: det som møtte fotografen var lettere kaos og stressa mamma med baby på armen og en gutt på 4 som var fryktelig nyskjerrig. Heldigvis hadde min svigermor kommet til unnsetning for å passe på ungene så han fikk fotografert i fred. 

woman writing the word (im)possible in the air
Licensed from: dolgachov / yayimages.com

 

Fotografen var kjempe hyggelig. Selv om jeg har blitt fotografert noen ganger nå, så er det så ukomfortabelt. Men moderjord ville ha oppmerksomheten mot henne mitt i fotograferingen. For når jeg står på et jorde med korn opp til puppene åpnet himmelen seg å tordnet hamret til. Vi sprang inn under tak å ble stående å se på det fantastiske været. Fotografen ville utnytte været og fotograferte i vei i mens regnet bøttet ned å uværet herjet rundt oss. 

Like fort som uværet kom forsvant det å solen tittet frem. Vi fortsatte å ta bilder i en god stund til, å om han ikke får noen brukenes bilder så finnes det desverre ikke noe håp for meg. 🙂 Jeg følte meg faktisk komfertabel etterhvert, noe jeg aldri før har opplevd. 

Saken skal være en feelgood ting. Om livsglede og tanken’s makt, hvordan jeg snudde livet fra å fokusere på alt jeg ikke kan, til alt jeg klarer. 

17.juli kan dere lese om meg i VG. 

A pile of newspapers isolated on a white background
Licensed from: Serg / yayimages.com

 

Helt utrolig stas for lille meg rett og slett. Jeg hadde aldri trodd dette når jeg startet å blogge for noen måneder siden. Jeg tror på det umulige, jeg tror at om man tør så ligger det muligheter der ute. Jeg tør, jeg ønsker og  jeg vil jobbe hardt for å nå målene mine. Jeg ønsker å være en stemme.  Jeg håper noen kan få lyst til å ta tak i livet sitt å tørre å leve igjen. For livet er fantastisk, man må bare se på muligheter å ikke hindringer. 

Sånn da har dere fått greie på det. Nå må hu mor i dusjen. Kroppen er veldig sliten å sliter med muskler og ledd i dag. Er en god stund før jeg kan legge meg. I morgen går turen med super speed over til Danmark. Å ferden mot Italia er i gang. 

Følg med på bloggen, Snapchat, Facebook, Instagram og Twitter for oppdateringer underveis. Vi gleder oss veldig. Jeg ønsker å kjempe for oss kronikere som ikke har en tydelig stemme i samfunnet. Jeg er ærlig om tabuer og skambelagte tema’r. Hvorfor? Fordi det kan være med på å gjøre livet til de som kommer etter meg lettere. Å være syk er tøft, enda tøffere når omverden ikke forstår omfanget. Om dere oppdager skrivefeil er jeg dyslektiker. 

 

Crohnsglede <3 

Del om dere har lyst.

# hemmelig #avsløring #intervju #fotografering #gøy #moderjord #regn #uvær #pakking #barn #familie #mamma #roadtrip #kjøre #europa #italia #ferie #sommer #superspeed #avreise #crohns #kroniker #crohnsglede #figther #crohnsfigther #livsglede #tankenskraft #snu #dyslektiker #tabu #skam #ærlig #samfunn #stemme #smerter 

11 kommentarer
    1. Oij Oij Oij!!! Håper jeg finner VG på Island. Hvis ikke må jeg få noen til å kjøpe for meg 🙂 gleder meg til å lese!!!!

    2. Skal prøve å huslecpå å kjøpe VG 17.juli . Spennende og interresant og høre om historien til andre som har samme sykdom som en selv. Vet du om man får lest det på VG.no også eller bare papirutgave ?

    3. Anonym: dette vil bli mer om livsmestring. Men om du følger med på bloggen til mandag vil jeg gi ut informasjon om et sted jeg er å finne fra da. Et stort intervju som går litt dypere i sykdomen. VG er ikke ute etter selve sykdommen spesielt men det å ha det tøft å finne livsglede igjen. Jeg vet ikke om det blir VG + eller ikke Desverre.

    4. Gleder meg masse til å lese artikkelen, syns det er kjempe tøft gjort av deg 😀 Ha en fortsatt fin reise til Italia, og kos deg masse med familie<3 Det fortjener du 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg