JEG MØTTE MEG SELV I DØRA SÅ DET SMALT!

I dag har dagen gått i full fart.  Siden jeg har en dag i morgen hvor jeg skal være alene med ungene uansett form, (Robert skal sykle Vestfold rundt) blir det ingen lang blogg i dag. Men jeg vil ta meg tid til å fortelle en hendelse som jeg enda ler utrolig av. 

Snakk om å møte meg selv i døra.

 

Jeg står å lager kveldsmat. Elida vil ha havregrøt, Isak skulle ha grove rundstykker og Ludde sin kveldsgrøt. Ettermiddag/kveld her i løveåsen er kun rutiner. Alt skjer etter fast tid og rekkefølge. Jeg er utrolig avhengig av rutiner for å fungere. Tilbake til matlagingen sto jeg å var temmelig sliten å hadde begynt å få ganske vondt. Elida sto å øvet på å slå jul mens Ludde utolmodig ventet på grøten sin. Jeg roper Elida inn på kjøkkenet å står med nesa inni kjøleskapet. Elida står nå bak meg, jeg tar ut en pakke smør og spør:

vil du ha meierismør på grøten din Elida? Mens jeg vifter boksen opp i været. Fortsatt med ansiktet inn i kjøleskapet. Etter en god stund uten å få svar snur jeg meg å ser på Elida som smådansende nikker på hodet. Jeg sier: Elida jeg kan jo ikke se deg når jeg står med hodet inn i kjøleskapet. Du må bruke stemmen din, jenta mi. Elida stopper med dansingen. Ser på meg med store brune øyne. Hun setter hendene i siden å oppgitt sier hun: men du mamma, dere voksene har jo sagt at dere har øyne i nakken? Hadde du lukket dem for kvelden da Eller? 

 

Altså? Hva skal man si… Vi har sagt til ungene at vi voksene ser ALT. At vi har øyne i nakken som gjør at vi får med oss alle rampestreker. Jeg viste den dagen hvor jeg ble avslørt skulle komme. Men jeg var ikke forberedt på at det skulle komme så fort! Elida er 6,5 år, å er ei veslevoksen frøken.  Jeg prøvde å ro meg unna men tror min lille skrøne nå er avslørt… 

 

 

Med barn i hus blir det mange morsomme å noen mindre morsomme hendelser. De mindre morsomme er slike leggekvelder som i dag. Huttemegtu, snakk om viljestyrke på små kropper. Godt at mora og faren er staere en dem enn så lenge. 

Ha en deilig lørdags kveld. Her fylles et glass med rødvin og beina legges høyt. Bare å lade opp til i morgendagen. 

crohnsglede <3

følg meg på Twitter, Instagram, Facebook og Snapchat. Om dere har lyst å dele så er det lov. 🙂 

#baremunn #gullkorn #barn #morsomt #mamma #foreldre #skrøne #øyneinakken #gøy #smart #jentami #viljestyrke #rutiner #sta 

 

7 kommentarer
    1. Hihi, jeg kjenner meg såååå godt igjen 😉 Ikke mange dagene siden jeg fikk høre nøyaktig det samme, hihihi…… Vi blir avslørt, okke som. :p Men av og til så tror jeg likevel de er litt i tvil senere, da vi vet hva som skjer bak ryggen vår, så vi må bare fortsette å late som om vi har disse ekstra settene med øyne 😀 Klem

    2. Så skjønn hun er på bildet. Det skal ikke være lett med de små. selv har jeg ingen barn enda, men i en alder av 26 har jeg det ikke travelt heller. Er derimot “tante” til 9 (herligfred, 6 av dem er min samboers nevøer og nieser, som da teknisk sett jeg er tante til også) de resterende 3 er mine to gode venninners barn. Elsker dem av hele mitt hjerte og kunne spise dem rett opp. Crohnsen er ikke kompis med meg om dagen, heldigvis finnes det medisiner som gjør det lettere å takle hverdagen. Her popper jeg prednisolon kur for å fungere igjen, samt paracet som de var nonstop og tramadol for å ta den verste smerten. Håper dagen i morgen med alle tre alene går bra 🙂 Og øyne i nakken har du fortsatt, du hadde bare lukket dem for kvelden. Den linjen skal jeg huske til jeg selv har små løpende rundt beina 🙂

    3. He, he, he… Ja, de barna er fine de :). Selv om det er krevende å være foreldre så er barn en velsignelse og en glede i hverdagen. Jeg har ingen barn selv, men var stefar i 11 år og satte pris på den erfaringen jeg fikk der.
      Slike kommentarer som du skriver om her er minner som vi smiler av i mange år, minner som vi kan dra frem i konfirmasjoner og bryllup når den tiden kommer.
      Priceless <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg