KAMPEN OM LIKEVERD OG LIVSGLEDE!

Jeg har i dag vært i lokalavisa. Lille Ida har idag blitt lest av larviksfolket inntil lørdagskaffen. Jeg er veldig fornøyd med intervjuet. Jeg følte det fikk frem at med riktig fokus kan man ha et bra liv, selv med alvorlig sykdom. Jeg sitter i dag med en klump i magen. Både av stolthet å av vonde minner som har gjort meg til meg. Jeg startet Crohnsglede med et ønske om å være den jeg ikke hadde når jeg var 17 år. Jeg hadde et stort behov for å ha et sted jeg kunne få en riktig og ærlig informasjon, samtidig som at noen kunne si at det kom til å gå bra bare man kjemper.

Jeg hadde ingen som fortalte meg om bleier, hjelpemiddler, smerter, om hva vi har krav på, smerteanfall, leddsmerter, psyke, bivirkninger osv…. Jeg følte meg utrolig ensom. Jeg gråt så mange tårer over det jeg ikke lenger hadde. Jeg drømte om at noen skulle komme inn til meg å si: Dette klarer du!!! Jeg skal holde deg i hånden, å sammen skal vi gå mot livet igjen.  Jeg satt som en 17 år gammel jente med ekstreme smerter som jeg ikke taklet, med en redsel for uhell og en følese av ekstremt mindreverd som spiste opp livsglede og kamplyst. Jeg måtte takle nederlag på nederlag, å eneste jeg ønsket meg var at noen skulle forstå. At noen skulle si at du må kjempe, kjempe for å bli venn med livet igjen. Du vil klare deg bra, om du lærer deg å leve på nytt. 

Jeg er en av 200 mest leste blogger i Norge. det er over 500.000 bloggere i Norges land å jeg ligger plassert på topplistene. Jeg er så ubeskrivelig stolt og rørt. Å det viser at det ER et stort behov for bloggen der ute. Det er et behov for en blogg som gir et ærlig bilde av en tøff sykdom samtidig som den gir et håp. Et håp om et fantastisk liv. Jeg er klar for å jobbe for oss kroniske syke som trenger en stemme. Jeg har mange drømmer og mange kamper å kjempe. Jeg vil vise at det er fult mulig å gå fra det mørkeste mørket til å få et fantastisk liv. Alt er mulig om du ønsker det nok.

 

 

 
 

Jeg føler jeg allerede har oppnådd mye. Men jeg har bare så vidt begynt å røre rundt i grøter. Jeg håper virkelig min kamp kan gi resultater over sikt. Jeg har en drøm om å jobbe 100% prosent med bloggen og kampen for kronikere. Så tusen takk, takk for alt dere leser og det dere deler. Jeg er så ydmyk. Jeg er klar for å prate vår sak å håper mange muligheter byr seg. Jeg kommer til å fortsette å dele av hele meg. Jeg skal gi friske et innblikk i livet til en kronisk syk. Jeg skal gi de syke en mulighet til å se de ikke er alene. at dem er verdt å kjempe for.

Jeg er verdt å kjempe for. Bli med på kampen om likeverd og livsglede for alle. delinger gjør meg veldig glad. 🙂

Crohnsglede <3

#avis #østlandsposten #topplister #blogger #kronikere #kamp #rørt #takk #blimed #drøm #crohns 

8 kommentarer
    1. Du gjør et viktig arbeid. Et arbeid som kommer alle oss med usynlige sykdommer tilgode. Jo mer informasjon som når ut, jo mer forståelse blir det blant folk. Og folk liker å lese om ekte mennesker, et ansikt de kan se og relatere seg til. Takk for at du tar på deg den byrden, for det er klart at det ikke alltid er lett.
      Tusen takk for at du har energi til å dele. Det gir meg energi også. Selv om vi ikke har samme sykdom, så er mye likt for kronisk syke med sterke smerter.
      Tenk på de som får diagnosen crohns nå, de vil gå rett hjem og google, og da finner de deg og ser at det er både kamp og håp i vente. De kan lære så mye og ikke føle seg alene og forlatt. Jeg må bare takke deg for et umåtelig viktig arbeid, tusen takk <3

    2. Viktig budskap, utrolig sterkt av deg og gjøre dette intervjuet. Takk for at det finnes slike mennesker som deg der ute, som snakker om det i åpenhet og legger frem dette viktige temaet. Som hun over meg sier, de vil finne deg når de googler etter sykdommen <3
      Du har kjempe gode skriveferdigheter, fine innlegg og masse godt innhold!

    3. Kjempe fint innlegg, og gratulere så masse med intervjuet i avisen!:) Syns det er så godt å se at du når frem, for du kommer med så gode innlegg, og utrolige viktige budskap! 🙂 Gleder meg alltid til å lese innleggene dine, og selv om jeg bare har UC, lærer jeg så utrolig mye av å lese bloggen din. Absolutt fortjent å komme i avisen, og håper flere kommer over bloggen din 🙂 Viktig å sette slike ting i fokus, og du er så flink å formidle ting på en god og reflektert måte<3 Håper du får en nydelig søndag med din kjære og barna dine<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg