Noen ganger må andre få skylden, ufortjent…

Jeg har som mange andre til tider luft i magen. Å i går skjedde det noe jeg både er flau over samtidig som jeg må berømme meg selv for min reaksjonsevne. For jeg er en av dem som ALDRI finner de riktige ordene i overraskende situasjoner, før lenge etterpå. Faktisk ble jeg så overrasket over meg selv at jeg nesten trodde på min egen løgn. 

 

Alltså dagen i går hadde magen vært temelig på tur. Jeg var full av luft. Og stortsett er jo det null problem fordi vi er hjemme eller ute. Men i går sto jeg på rema 1000 med Ludvig i handlevognen. Jeg sto i grønnsakshyllen når det utenkelige skjer. Midt i ettermiddags rushen av middags sultene mennesker kom det en smyger. Først ble jeg utrolig overasket og flau. For jeg pleier ALDRI og slippe en fjert i offentligheten slik. I noen sekunder håpet jeg på at lydløsheten hadde reddet meg, helt frem til lukten av noe som ingen kunne ta feil av fylte nesa mi. Jeg kjente jeg ble heit i toppen. Akkurat da jeg sto klar for å hoppe ned i det sorte hullet,  ser jeg på Ludvig.  

 

Litt høyt sier jeg: Nei men kjære deg lille venn, den der var stram. Tenk å slippe fiser sånn mitt i butikken da gitt. Ludvig på 10 mnd smiler og ler i mot meg å jeg kjenner hjertepumpa mi begynner å roe seg. Noen damer som sto rett ved smilte og lo litt. 

Når jeg hadde betalt og var på vei ut i bilen kom den dårlige sanvittigheten. Herlighet, for en mor! skylle på sønnen sin for å slippe unna en smyger! Nei fy skam for en dårlig mor. Men så kommer jeg på hvor fint jeg reddet meg inn. Å joda, det var lite pent å alt det der. Men alle hadde tatt en spansk en i lignende situasjon. 

Dette funker bare om du har med deg et barn som ikke kan prate eller en hund. Om du prøver samme triks med en 3 åring kan resulatet bli laaaaaangt mer pinelig en det hadde vært å stå der å ta skylda selv. 

For si som Robert alltid sier: man kan ikke holde på noe man ikke har i handa. 

 

Ha en fantastisk dag. <3

følg meg på Facebook, Instagram og Twitter. Søk opp crohnsglede. Og delinger er mer en lov. 🙂 det setter jeg stor pris på. 🙂 

crohnsglede. 

#smyger #fis #flau #hvitløgn #dårligmor #rema1000 #imponert #

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg