INGEN MENN LIKER TYKKE DAMER!!!!!!

Det jeg vil fortelle om i dag er ikke så lenge siden faktisk. (4-5 år siden.) Jeg ble lagt inn med vekttap, oppbluss av crohns og veldig lavt jernlager. Hun legen som hadde fulgt meg opp la meg inn etter en telefon vi hadde sammen, listen var  klar med alt som skulle gjøres. Cvk ble lagt inn øyeblikkelig å jerninfusjon og smertelindring ble gitt med en gang. (cvk er en slags veneflon som blir lagt inn i en større blodåre slik at den kan bli liggende lenger, tåler all medisin og er mer behagelig for pasienten. Jeg får lagt inn den ved kragebeinet, inngrepet skjer på opprasjonstue. Kommer eget innlegg om det seinere) En ernæringsfysolog kom inn på rommet mitt å jeg måtte på vekten. 44 kg og hun valgte ringte på legen, hun ville sette i gang med intravinøs næring. Desverre for meg var legen min opptatt og inn døra kom legen fra HELVETE! Ernæringsfysiologen sier til legen at min bmi er alt for lav og at intravinøs næring bør gies. Legen ser på meg å sier: Er det nødvendig da? Jeg svarte at jeg ikke spiste å at jeg egentlig hadde blitt glad for tarmhvile. (det gir mindre smerter og mindre dobesøk) Legen sette seg på senga mi å smiler. Så sier han: Ida, Du skal bare være glad for at du er tynn. Du vet, ingen menn liker tykke damer, du vil vel bli likt av menn?

Jeg trodde jeg hørte feil! Jeg ble helt satt ut. Ernæringsfysiologen så på samtalen vår fra sengeenden. Jeg svarte at jeg hadde ikke behov for at MENNskulle like meg! jeg har jo tross alt Robert. Å dessuten kan jeg ikke tro at alle menn liker tynne jenter. Da brøt ernæringsfysiologen inn. Hun spurte legen om han var seriøs, om han mente de ordene han slapp ut av munnen sin. Legen svarte JA, det mente han. Kona hans måtte bare være slank hvis ikke var han ikke inntrisert. Da eksploderte det for ernæringsfysiologen. Hun skjelte legen ut. De to sto å diskuterte og kranglet inne på rommet mitt. Å jeg satt i sengen å kunne nesten ikke tro hva som skjedde. 

 

Hun ba legen pelle seg ut av rommet, sa at han om å være klar for å bli kalt inn for møte med ledelsen. Han smilte hånelig å gikk ut døren. Ernæringsfysiologen beklaget seg å sa at hun skulle tatt det med han privat men hun klarte ikke la han oppføre seg slik. Hun fortalte at i hennhold til min BMI og min kropp trengte jeg uten tvil næring. Men at hun skulle ringe hun som fulgte meg opp. Jeg fikk næring i løpet av dagen. Å nok en hendelse med den legen la seg i inn i rekken av håreisende oppførsel.. Jeg ble fort bedre og etter et par ukerstid fikk jeg komme hjem med masse medisiner og nøye oppfølging av fastlege. Denne legen er gastrolege. Han er jeg livredd for rett og slett. Han har ødelagt mye for meg i årenes løp. Men denne historien er nesten morsom. Nå å kan jeg se tilbake på det med smil om munnen. Stakkars kona til denne mannen…. og om du vil lese mer og doktor GAL kan du lese HER og HER.

Jeg forteller dere små historier av mitt sykehusliv og livet mitt for at dere skal få et innblikk og forståelse. Det var tøft der og da. Men nå sitte jeg som et utrolig sterkt menneske på tross av ALT. Jeg smiler, ler og nyter livet hjemme. Jeg vet sykehusopphold kommer igjen men frem til da skal livet nytes. 

Crohnsglede <3

lik meg på Instagram, Facebook og Twitter. Og delinger er absolutt lov. 🙂 

#gal #doktor #krangel #ernæringsfysiolog #morsomt #crohns #crohnsglede #sykehus #cvk 

11 kommentarer
    1. Heia ernæringsfysiologen! Han høres ganske ut som en med antisosial personlighetsforstyrrelse, eller psykopat som det også kalles. Dr Gal, haha, ja det skal være sikkert!

    2. Uff leger ska ha forståelse og vise sympati ovenfor en pasient og utsagn so da han legen kom me e jo bare heilt hårreisende og då burde han igrunn ikkje fått lov å jobba som lege om han oppfører/snakker sånn foran pasientene.
      Har selv problemer me vekten då eg har spiseforstyrrelser då da allti har vært vanskeli me mat og sånn (veier omlag 40kg pr idag og e 1.50 cm = bmi på 17,8 ca)
      Veit ikkje heilt ka eg hadd gjort, men eg har vært borti min del av rett og slett “slemme” og ubehagelige leger hvorpå eg har fått kjeft av legen fordi eg har kutta mej (selvskading) og sia eg va so vant me å kutta mej så trengte eg vel ikkje bedøvelse.
      Da e rett og slett mange leger pr.idag so ikkje burde jobbet innenfor Helsevesenet, men heldigvis så e da ikkje alle som e ubehageli elle slemme, mesteparten av legene e veldi grei
      Ha ein fine dag❤️
      Klem

    3. Herregud! Utrolig. Håper han fikk en alvorlig advarsel av ledelsen. Innstillingen hans kan jo være livsfarlig! Å spre sånne holdninger. Han prøvde vel å være morsom. Men gikk langt over streken. Huff;)

    4. Så grusomt gjort av den legen! Håper aldri du opplever han eller noe lignende igjen! Helt forferdelig, også ødelegger det så mye mer enn å gjøre det godt. Skulle ikke fått lov å være lege…! Bra ernæringsfysiologen sa ordentlig ifra, og tok vare på deg!<3

    5. Jeanett Michelle: jeg ler av det nå men hva om det hadde vært ei som hadde slitt med begynnende spiseforstyrrelser? Ned han burde ikke fått lov til å fortsette men Desverre er han en som kommer til å gå igjen i de sykehus gangene mange år etter at han er borte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg