EN DAG SOM DENNE DRØMTE JEG OM FOR 15 ÅR SIDEN.

God morgen. 😉

I dag er en slik dag hvor jeg kjenner på gleden av livet. Eller, det gjør jeg hver dag. Jeg elsker å våkne, høre Ludvig som ligger å skravler i senga si og det deilige smilet han gir oss når vi tar han opp. Jeg elsker når Elida og Isak kommer blide og hoppende opp i senga vår. Også ligger vi bare slik alle fem. Prater, ler og starter dagen rolig. Fridager midt i uka er utrolig godt for store og små. I det siste har det vert mye tyngde på innleggene mine. Å det med god grunn. Men så er det noe helt annet jeg også vil formiddle med denne bloggen, nemmelig livsglede. For 15 år siden var jeg innlagt på sykehus. Jeg var kjempe syk. Jeg var en kropp uten krefter, glede og med masse smerter. Jeg drømte om å oppleve livet igjen. Ikke viste jeg at livet skulle bli mye bedre en jeg drømte om. Livet skulle bli FANTASTISK.

Jeg har siden jeg var 8 år hatt et liv med mye sykdom, annsvar og vonde opplevelser. Jeg har måttet si adjø til min pappa mange ganger fordi han har vært så syk. Han har kjempet mot døden, selv hvor vondt det var så endte det godt, han vant over døden. Jeg ble syk som 17 åring å har kjempet i motvind og oppoverbakker. Selv hvor mørkt det har vært har jeg aldri gitt opp. Jeg har kjemet for å få oppleve livet igjen. 

Nå er jeg 31 år. Jeg er så forferdelig lykkelig. Joda, om jeg hadde vært frisk og aldri opplevd alt jeg har opplevd i livet mitt ville jeg nok sett på det livet jeg har nå som ekstremt kjedelig og kanskje til og med grusomt. Men jeg vet hva grusomt er. Grusomt er når du er så syk at du ikke klarer å dusje selv, at du har så mye smerter at du blir gal, at rumpa er et eneste stort sår osv… Så derfor sitter jeg her å tenker på hvor heldig jeg er. Jeg fokuserer IKKE på alt jeg ikke kan. Jeg fokuserer å alt jeg klarer, Jeg står opp hver dag til samme tid, sminker meg, kler på meg pent og smiler. For jeg vet hvordan det er å ikke klare å komme seg ut av sengen. Jeg spiser mat å nyter smaken for jeg vet hvordan det er å gå uten å spise måneder av gangen. Jeg nyter å være i mitt eget hjem for jeg hvet hvordan det er å bo på sykehus måned etter måned.

De som kjenner meg beskriver meg som ei som aldri klager. (selv om jeg føler jeg ikke har gjort annet i bloggen, men det er for å få andre til å forstå) De beskriver meg som possitiv og ei med bein i nesa. Å jeg er ganske enig. Jeg er veldig opptatt av lykke. Jeg vil så gjerne at alle syke skal ha håp om et fantastisk liv.  At alle friske skal se gleden i alt livet er, å ikke alt det mangler. For livet mitt er helt nydelig. Å faktisk så vet jeg ikke om jeg ville ungått alle de nedturene jeg har vært igjennom i mitt liv om jeg hadde kunnet. For da hadde ikke jeg blitt meg. Jeg er stolt av alt jeg har klart. Jeg er stolt av hvordan jeg hver dag gjør den fantastisk.

 

I dag skal jeg intervjues av lokal avisen.Jeg fikk en mail om at de hadde lest bloggen å ville møte meg. Da har JEG blitt lagt merke til. Jeg vil si til dem som jeg skriver her. Jeg skriver blogg for å gjøre en forskjell. For å åpne lukkede dører, tråkke på tabuer å få livsglede tilbake på agendan. 

Så nå må jeg komme i gang. Vi blogges seinere. Å takk, takk for at du leser, deler og gjør en forskjell i mitt liv. Dere betyr masse for meg.  Må solen skinne over dere i dag. Se på alt du har, istede for det du ønsker deg. Se på det du klarer istede for det du ikke makter. Se på deg selv å smil. Gjør denne dagen til en fantastisk dag. 

Jeg utfordrer deg til å skryte av deg selv til noen. Si noe possitivt om deg. Jeg kan begynne å si det til dere: jeg syntes jeg er vakker når jeg smiler. 

 

Hastalavista 

Crohnsglede

#lykke #glede #crohns #crohnsglede #fortid #nåtid #fremtid #Livsglede

3 kommentarer
    1. Syns det er fint å se at livet kan smilet til deg også, det fortjener du virkelig!<3
      Alltid koselig å lese innleggene dine, selv om mange kanskje handler om litt tøffere ting, og ofte får meg til å gråte innvendig. Men det er godt å lese om sannheten, jeg blir bedre kjent med deg føler jeg, men også litt bedre kjent med meg selv. UC og Chrons kan ha mange likheter, men også ulikheter, så er fint å lese om noe jeg ikke kan slik at jeg kan bli bedre på det.
      Er kjempe tøft at bloggen din er kommet så langt på en måned! Masse lykke til med intervjuet ditt senere i dag, blir spennende å høre om det :)<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg