Småbarnsmor og sexdroning?

 Ja Slik er det. 3 barn er virkelig ingen hindring. Her i huset er det full fart i sengehalmen døgnet rundt. Herlighet det skulle jo bare mangle! Eller, jeg skulle ønske det var sant. For jeg en person som er litt ulik det prototypen av en kvinne. For en kvinne skal jo ikke ha stort behov. Vel jeg har det. Jeg har et stort behov. Et behov for et godt sexliv i et ellers utrolig slitsomt småbarnsliv. Heldigvis er jeg og Robert på bølgelengde der. Jeg har i tidligere forhold hvert den som hele tiden ble avist å tro meg jenter, det er ikke kult. Så jeg syntes litt synd på de mennene som ALLTID blir avist. Nå skal det sies at jeg er 3 barnsmamma, er syk å jeg kan bli utroooolig trøtt og sliten. Så jeg har absolutt hvert i situasjoner hvor jeg har avist. Det er bare det at en sexdronning er jeg ikke om dagen. Å det irriterer meg. Jeg skulle ikke bli slik. Sexlivet er liksom så viktig for meg at det skulle ingenting ødelegge. 

 

Vel det var noe jeg sa før jeg fikk 3 (!!!) barn.

Robert og jeg har liksom prøvd oss på å sette av tid. Å det har jo funket til en viss grad. Men nå har vi en baby på 9 mnd, en gutt på 4 og ei på 6. Vi har lenge lurt på om de har en slags sammensvergeldse mot oss. For du kan bare banne på at i det mor og far begynner å bli litt varme i kinna så er det en av ungene som krever noe. Så når er vannet drukket, å du går tilbake der du slapp, så hører du: MAAAAAAAMMAAAAAAA jeg må tisse!!! Du forter deg å får hjulpet til med tissing, gitt kos, og snudd dyna. Kommer tilbake til soverommet til en mann som har sovnet… Ser på klokken å ser at 40 min er borte. Da ble det ikke noe på meg i kveld heller. Jeg kunne jo alltids ha vekket han for tro meg han hdde vært klar på et blunk, men jeg kjenner søvnen frister.

Eller de kveldene alt går på skinner, Hvor vi endelig etter uker med sykdom skal ha litt voksentid. Man har hele dagen sett frem til å få unger i seng å lagt seg . Til å kunne bare være oss. Å nå kommer jeg med en innrømmelse jeg er utrolig flau over for midt i kosen kan jeg si: eeeeeeeehhhnmm du, fikk Isak astma medisinen sin i kveld? Å robert svarer fort ja. Bra. Så går det litt også kan jeg si: du Robert når var det foreldremøtet? Å der gir den stakkars mannen min opp. Det går IKKE på at jeg ikke liker det jeg holder på med for det gjør jeg VIRKELIG, men plutselig kommer jeg på ting. Min mammahjerne skrur seg ALDRI av. Det har ført til utrolig mange halv kjipe avsluttninger, noen ganger til latter. Heldigvis har jeg blitt bedre på det, men det hender jeg må bite meg i leppa i det jeg er på vei til å si noe…

Også er det det med å ha ork. Vi står tidlig opp hver dag. 3 barn som skal hit og ditt. middagslaging, lekser, dansing, treinger, kveldsmat, trening for mannen osv…Å for ikke å snakke om trass, prepubertal alder og en baby med tannfrembrudd. Kan jo ikke bli mer tent og klar liksom.  Hvor skal vi få plass til dette fantastiske sexlivet? rett før natta har vi funnet ut funker dårlig. Da er begge to på vei inn i zombi tilværelsen å vi har faktisk ved flere annledninger sovnet. (herregud flaut å skrive men en er faktisk så sliten at man sovner under litt småtafsing.) Så når på døgnet gjenstår det tid da?

Er det faktisk mulig å ha et fantastisk sexliv samtidig som man er foreldre? Vi har funnet ut at vi må sette av tid. Sette av tid til hverandre. Vi har ikke ofte barnevakt, å når vi har barnevakt er det jo ofte for at vi skal noe. Er det slik at sex og småbarnsliv ikke lar seg kombinere? 

 

NEI, Heldigvis er svaret nei. Men her er det snakk om å tenke nytt. En får kanskje ikke de heite nettene vi hadde som nyforelsket hver uke, men vi kan ha bra sex i dusjen også. Man får senke kravene og sette av tid til forholdet. Også er det slik at det aller viktigste er nærhet. Så om en blir avbrutt så fikk man i allefall kost litt. Om man har mulighet til en avstikker mens barnetv går så gjør det. Tenker at uansett er det viktig å sette av tid til kjærlighet. Å være småbarnsforeldre er utrolig tøft. Å en kan fort gå litt på vane. Også blir forholdet bortprioritert. 

Jeg er jo der at jeg er åpen om alt. Så da er dette og en naturlig ting. For alle som er foreldre og kjærester vet hvor utfordrende det er å kombinere. Jeg slår et slag for å sette av tid. Å gjøre hverdagen litt mer sexy. Senk kravene og finn løsninger. Om en har mulighet for barnevakt er mulighetene mange. En skogstur? En runde i bilen? 

Jeg har iallefall et mål om å minimum ha sex 3 ganger uka. helst oftere. Men så får vi se om det er sexdronninga eller zombimamma som vinner tilslutt. 

 

God fredag folkens. 😉

#sexliv #småbarnsliv #kjærlighet #tidsklemma #

 

4 kommentarer
    1. Sååå godt å lese at jeg ikke er den eneste! 😛
      Sex er utrolig viktig for meg også, men det er liksom feil når man er kvinne…
      Jeg skulle vel helst hatt sex 2 ganger daglig, men selv med “bare” et barn blir det vanskelig med mer enn 1-2 ganger i uka… :/ Han er snart 2 forresten, og våkner HVER gang. Lurer nesten på om det er en sammensvergelse her og…
      Viktig å sette av tid når man kan det. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg