Verdens beste fløtegratinerte poteter!

Jeg har lovet tidligere å legge ut oppskrift på fløtegratinerte poteter. Jeg har  2 versjoner. Dette er verdens beste fløtegratinerte poteter! Å siden det nermer seg helg så slenger jeg ut oppskriften nå. Har ikke bildet av herligheten så det får dere fikse selv. Men lover deg at de vil bli perfekt tilbehør til frrdagsbiffen eller lørdagskyllingen. 

Vanelig (ikke laktosefri) 

skrell poteter å skjer dem i tynne skiver. Legg det i ildfastform til ca 2/3 av formen er dekt. 

Koko opp en  boks fløte, en krydderost og en hvitløkost (de firkanta fra tine) når det er smeltet inn så kasserollen vekk fra platen. Tilsett 1 pose hollyday dipp pulver. 1-2 fedd presset hvitløk. Tilsett og litt salt og pepper. (Smak til. Det skal være litt mye smak da potetene trekker til seg mye. Så ha litt mer krydder en du tenker. Jeg pleier å ha litt hot chilli mix også.) Hell så sausen/massen over potetene. 

Sett inni ovnen på 200 grader i 30 min. Ta ut å ta på ost. Sett inn ytligere 30 min. 

Disse potetene er himmelsk gode. 

Laktosefri: samme fremgangsmåte som over men ta kun laktosefri fløte. Kok opp å tilsett dipp pulveret og hvitløk. 

Inn i ovnen. Du kan slenge på laktosefri ost om du vil men jeg syntes den blir veldig god uten

 

lykke til. 🙂

#verdensbeste #fløtegratinertepoteter #middag #tips laktosefri #kos 

6 kommentarer

Siste innlegg