Silikon i tatti eller vrengte bukselommer?

Etter at jeg fikk mine 3 barn har puppene mine blitt bittesmå. Henger gjør de heldigvis ikke men jeg misliker dem sterkt. Hvem har da rett til å mene at å operere inn silikon for å bedre selvbildet er feil? Sykdommen gjør i tillegg at jeg er lita og nett noe som ikke bedrer volumet akkurat. 

Som dere har skjønt har jeg ikke problem med å være åpen å jeg sitter her å forundrer meg over hvorfor vi lar andres meninger ha så stor betydning for oss selv? Jeg har bestemt meg, en gang skal jeg bli fornøyd. Resten er jeg egentlig fornøyd med. Jeg har født 3 barn å kan fortsatt gå i bikini uten å føle skam. Vi er jo mye i Italia å der virker det som alle over 30 med respekt for seg selv har kjøpt seg nye fordeler.. Men i Norge er man overfladisk om man tenker slik. Da er man grunn rett og slett. Der er jo bare glamourmodeller som gjør slik…

 

Eller? Jeg vet at mange får selvbildet tilbake etter operasjon å har andre noe rett til å bestemme hva som er viktig for meg eller nabo’n? Jeg skal ikke se ut som en playboy dame… Jeg vil bare ha kvinnelige former.  Jeg vet om jenter som ikke tør fortelle at de skal/har operert seg fordi alle har en mening om det. Hvorfor er det slik? 

 

Vi damer bør være mer snille med å respektere hverandres valg. Jeg respekterer deg som syntes små pupper er ypperlig, deg som syntes 30 kg ekstra på kroppen er helt greit. Men er det for mye å forvente respekt tilbake? Respekt for at jeg ønsker å se best mulig ut og føle meg slik jeg ønsker? 

 

Jeg har bestemt meg!!!! En dag skal jeg bli fornøyd med meg selv…. 

Nytt innlegg i kveld om noe langt mer viktig… Men jeg skriver om alt som opptar meg. Å dette har irritert meg lenge!!!

#silikon #janteloven #crohnsglede #familie #barn følg meg på crohnsglede på Facebook og Instagram. Der legges nye innlegg ut og annet stasj… 

4 kommentarer
    1. Syntes du skal gjøre det som føles rett ut for deg! Det handler om deg og ditt selvbilde, ikke om andre.
      Ingen skal si hva du skal gjøre, dette er helt opp til deg!

    2. Der viktigste er at man føler seg vel i egen kropp. Jeg valgte å operere puppene for 10 år siden. Det var riktignok en reduksjon, da jeg hadde veldig store. Har ikke angret et sekund. Fått både positive og negative kommentarer på at jeg valgte å operere. Nå har jeg det bedre både fysisk og psykisk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg